וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד שנפצע ממוקש: "חשבתי שזה חלום רע"

קובי מנדל

7.2.2010 / 16:47

דניאל יובל בן ה-11, שאיבד חלק מרגלו בפיצוץ של מוקש ברמת הגולן, שיחזר את רגע הפיצוץ. "בנינו בובה של שלג, דרכתי על משהו ואז זה התפוצץ. ההורים: "לא כועסים על אף אחד"

אדריאן הרבשטיין

(צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: עידן גוראל)

"בנינו בובה של שלג ואז דרכתי על משהו וזה התפוצץ" - כך תיאר בצהרים (ראשון) דניאל יובל בן ה-11 שנפגע אמש עם אחותו עמית בת ה-12 מפיצוץ של מוקש ברמת הגולן. הבוקר השתפר מצבם של שני האחים המאושפזים במחלקה לכירורגיית ילדים בבית החולים רמב"ם. כתוצאה מפיצוץ המוקש איבד דניאל חלק מרגלו, מתחת לברך ואחת מאצבעות ידו. עמית סובלת מפצעים שטחיים כתוצאה מרסיסים.

בשיחה עם כתבים שחזר דניאל את התאונה. "עלינו למעלה לכיוון הפסגה של הר אביטל. ראינו מרחוק גדרות, אבל אנחנו לא היינו איפה שהגדרות, אלא מתחת לגדרות. דרכתי על משהו ואז זה התפוצץ. אבא לקח אותי למטה, טיפלו בי באמבולנס ולאחר מכן פינה אותי מסוק לבית החולים. עוד לפני שהאמבולנס והמסוק הגיעו, הרבה אנשים שהיו באזור הורידו את החולצות שלהם ועשו לי חוסם עורקים. לא היה שם שילוט, היו רק גדרות, אבל לא באזור שבו אנחנו היינו".

"הייתי מבוהל, אבל לא בכיתי"

בהמשך סיפר דניאל על הרגע שבו אירע הפיצוץ. לדבריו, "בהתחלה חשבתי שזה חלום רע, שמעתי רעש נורא חזק, בהתחלה לא הבנתי מה זה עד שירדתי למטה ושאלתי את אבא מה בדיוק קרה והוא הסביר לי שדרכתי על מוקש. הייתי מבוהל, אבל לא בכיתי ולא צרחתי. אמרתי לאבא שאני חזק, שאני בסדר ושאתגבר על זה". האב גיא סיפר שבנו נהג באומץ לב: "אני לא מכיר אנשים מבוגרים שמתנהגים כך. אני יכול להגיד שנכנסנו לאזור שהיו בו הרבה אנשים אחרים ולא היה סימן של גדרות. לא הייתי מעלה על דעתי בחיים להגיע למצב שאני לוקח את הילדים שלי וחוצה איזושהי גדר. היה לנו רושם שהגענו למקום פתוח, שהוא הכי בטוח בעולם".

עוד סיפר האב כי "בצד השני יכולנו לראות אזהרות, אבל הצד שהתחלנו לעלות לכיוונו היה מלא באנשים ולא ראית קצה קצהו של גדרות באזור שבו אנחנו היינו". האב אמר שהוא לא כועס על איש ושכל רצונו הוא שבנו ובתו יחלימו. האם טלי אמרה כי "זה היה מטורף, יצאנו בשבת די מאוחר מהבית, אפילו חשבנו שאין טעם לצאת, אבל הילדים רצו מאוד לראות את השלג. כששמענו את הבום, לא חשבנו שזה קשור אלינו. אני גם לא כועסת על כלום, אני רוצה שהילדים ירגישו טוב".

בתוך כך, גורם בכיר בצה"ל אמר היום כי "אין כוונה להתחיל לפנות את כל שדות המוקשים במדינה". הגורם הוסיף כי "אין לנו אפשרות מבצעית לפנות כוח אדם כל כך גדול לפינוי המוקשים. בנוסף, לחלק גדול מהמקומות אין מיפוי מדויק של המוקשים שהירדנים השאירו, וגם אם היה מיפוי, חלק גדול מהם כבר אינם במקומם בגלל שיטפונות או גשמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully