וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': "לא הייתי כובל את הרב שפירא"

3.2.2010 / 15:08

השר לביטחון פנים העביר ביקורת על החלטת המשטרה להוביל את הרב שפירא מיצהר באזיקים לעיני המצלמות ותלמידיו, לאחר שנחשד במעורבות בהצתת המסגד בכפר יאסוף

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', לא גיבה את השוטרים שכבלו את הרב יצחק שפירא מיצהר באזיקים. בתשובה לשאילתה של ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) בנושא "הובלת רב באזיקים לעיני המצלמות ותלמידיו", אמר אהרונוביץ' כי, "בראייתם הסובייקטיבית של אותם שוטרים ממחוז ש"י, היה חשד סביר שינסה להימלט או שינסו להבריח אותו אחרים. עם זאת, בראייתי, אני לא הייתי כובל אותו ברגליו, כיוון שהדבר לא נראה לי נצרך. הייתי מצמיד לו שוטר שילווה אותו. זאת היא עמדתי האישית".

עם זאת, הוסיף אהרונוביץ' כי, "יש לציין כי הדבר נעשה בהתאם לחוק סדר הדין הפלילי אשר קובע שניתן לכבול עצור במקום ציבורי כאשר קיים חשש כי העצור יימלט. אבקש לומר כי במהלך הובלתו של העצור במסדרונות בית המשפט, היה העצור כבול ברגליו בלבד ולאחר שהוכנס לאולם הדיונים, הוסרו גם כבלי הרגליים".

כזכור, לפני כשבוע נעצר הרב יצחק שפירא מיצהר בחשד למעורבות בהצתת המסגד בכפר יאסוף. ח"כ אורלב השיב לשר: "אני לא מאמין למשמע אוזני. מישהו באמת חשב שראש הישיבה יימלט ממעצר? זו טענה מופרכת, חסרת בסיס. מדובר ברב שאינני נמנה עם תלמידיו ואני משוללי דרכו, אבל אני מוחה על הביזוי, שלא היה במקום. אנשים ניצלו את כוח שררתם לרעה על מנת להשפיל ולבזות. מן הראוי שבחברה שלנו אנשי שררה לא ינהגו כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully