וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרמיאל תפצה תלמידה נכה ב-75 אלף שקלים

קובי מנדל

3.2.2010 / 14:25

עיריית כרמיאל חויבה בפיצויים למשפחת ילדה נכה, על כך שלא דאגה לבנות מעלית לנכים בבית הספר בו למדה. "המחדל מנע מהילדה לממש את זכותה ללמוד באופן סדיר"

בית משפט השלום בחיפה קיבל היום (רביעי) את תביעתם של תלמידה נכה המרותקת לכיסא גלגלים והוריה כנגד עיריית כרמיאל, על אי התקנת מעלית בבית הספר בו למדה במהלך השנה הראשונה בחטיבת הביניים. בית המשפט חייב את העירייה לפצות את התלמידה בסך של 40 אלף שקלים ואת הוריה בעוד כ-20 אלף שקלים. בנוסף חויבה הנתבעת בהוצאות שכרה טרחה בסך לעורך הדין בסכום כולל של 15 אלף שקלים ובצירוף מע"מ ואגרה.

התובעת, תלמידה בת 16, נפצעה באורח קשה בתאונת דרכים לפני למעלה מ-11 שנים, ונותרה נכה בשיעור של 100%, מרותקת לכיסא גלגלים. לקראת המעבר ללימודים בחטיבת ביניים, פנו הוריה לעירייה והתעניינו לדעת איזה בית ספר מותאם לצרכיה המיוחדים. בתשובה נמסר להם כי בית הספר "אורט כרמים" הינו בית הספר הנגיש ביותר לנכים בעיר וכי למדו בו בעבר תלמידים נכים.

עוד נמסר שבשנה בה תחל ללמוד בו, ילמדו בבית הספר שני ילדים נכים נוספים. כמו כן נאמר להורים כי אין מעלית בבית הספר, אולם הובטח כי ייעשה מאמץ להשלים בניית מעלית עד תחילת שנת הלימודים דאז ב-2006. בפועל, רק לפני שנת הלימודים השנייה של הילדה הייתה מעלית שמישה.

מנעו מהילדה ללמוד כשאר התלמידים

במהלך שנת הלימודים נדרשה הצעירה, כמו גם שני התלמידים הנכים האחרים, להשתמש ב"זחלילון" - מערכת שרשראות המתחברת לכסא הגלגלים ומסייעת להעלותו כשהנכה יושב על הכיסא, פתרון המחייב נוכחות אדם בוגר נוסף כדי לסייע לנכה להיעזר במכשיר.

עקב השימוש ב"זחלילון" היה צורך להעלות ולהוריד את הקטינה, כשחבריה או בוגרים אחרים סוחבים הכיסא בידיהם. כך, בשל קשיי הניידות, נמנעה הקטינה מלצאת להפסקות. הילדה והוריה טענו כי קשיים אלו פגעו בעצמאותה בתהליך השיקומי המוצלח שעברה עד לתחילת לימודיה בחטיבת הביניים, וגרמו לה לנסיגה חברתית .

השופטת קראי גירון קבעה כי העירייה חבה חובת זהירות כלפי התובעים שהופרה בהתנהלותה וגרמה לנזק. היא שוכנעה כי התנהלות העירייה, לפחות ממועד ידיעתה על כוונת התלמידה הנכה ללמוד בחטיבת הביניים בבית הספר כרמים, הייתה חריגה, בלתי תקינה, ועולה לכדי התרשלות וכי לו פעלה העירייה כנדרש החל מהמועד בו נודע לה על כוונת הקטינה ללמוד בחטיבת הביניים בבית הספר כרמים, ניתן היה לסיים במועד את מלאכת בניית המעלית הנדרשת, שהעירייה ממילא התכוונה לבנות בבית הספר.

השופטת הבהירה כי מחדלים ומעשים לא מוסברים מטעם נציגי העירייה הם שהביאו לכך שלא הושלמה בניית מעלית בבית ספרה במועד, ובכך לא עמדו למעשה בחובתם כלפי הקטינה והוריה, דבר אשר גרם להם סבל ומנע מהילדה לממש את זכותה ללמוד באופן סדיר כשאר התלמידים בבית הספר אליו הופנתה מהעירייה. ולא נועד לשמש שלושה ילדים נכים במקביל.

  • עוד באותו נושא:
  • פיצויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully