וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדור דורש לפנות את "בית המריבה" בסילוואן

גלעד גרוסמן

28.1.2010 / 19:31

פרקליט המדינה פנה לראש עיריית ירושלים ניר ברקת בדרישה לקיים באופן מיידי את צו האיטום שניתן לבניין "בית יהונתן" בכפר סילוואן. "מדינת ישראל היא מדינת חוק, ואת צווי בית המשפט יש לבצע. יש בכך כדי לפגוע בכללי היסוד של המשטר ובחוסנה של הדמוקרטיה"

פרקליט המדינה משה לדור שיגר היום (חמישי) מכתב חריג בחריפותו ללשכתו של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת – זאת על רקע אי אכיפה של מספר צווי בית משפט שהוצאו, לרבות 4 צווי בית משפט עליון, המורים על איטום בניין בן 7 קומות בשכונת סילואן, שקיבל את הכינוי "בית יהונתן", ונבנה באופן בלתי חוקי באזור בו מאפשרת תכנית המתאר העירונית בנייה לגובה שתי קומות בלבד.

"הצטערתי לקבל את מכתבך ולשמוע כי אפילו במועד זה טרם דאגה העיר ירושלים שצווי בתי המשפט בכל הערכאות, לרבות ארבע פעמים בביהמ"ש העליון – יכובדו ויבוצעו בפרשה זו", כתב לדור לראש העיר. במכתבו טען לדור כי הבניין "נבנה מראשיתו ועד השלמתו תוך צפצוף מהדהד על הוראות חוקי התכנון והבנייה". עוד נטען כי "ההשלמה עם אי כיבודו על ידי הנאשמים והימנעות מביצועו על ידי הוועדה – ובמיוחד בנסיבות המקרה הנדון – מבטאת מחדל בוטה בחריפותו בתחום זה".

לדור קרא לראש העיר לפעול באופן מיידי לביצוע הצו בתיאום ובליווי עם המשטרה והוסיף: "מדינת ישראל היא מדינת חוק, ובמדינת חוק את צווי בית המשפט יש לבצע. לבד מהמשמעויות החוקיות והמשפטיות שעשויות להיות לגילוי רפיון מדעת זה באכיפה ובכיבוד החלטותיהם של בתי המשפט, יש בהשלמה עם מחדל מתמשך זה כדי לפגוע בכללי היסוד של המשטר ובחוסנה של הדמוקרטיה".

זעם בימין: "לקרוא ללדור לשיחת הבהרה"

לדור מפרט במכתבו התכתבות בינו לבין ראש העיר ברקת, בו טען האחרון כי בכוונת העירייה לפתח את שכונת סילואן ולשנות את מדיניות הבניה באזור. "כל כוונותיה העכשוויות של העירייה לפתח את שכונת סילואן, וכל שיקולי המדיניות בתחום התכנון והאכיפה, אותם הצגת בפני בפגישתנו וששבת והזכרת אותם במכתבך אלי, ראויים להיבחן באהדה כמובן, ואני מאחל לך הצלחה מלאה בקידומם", כתב פרקליט המדינה. "עם זאת, בין אלה לבין ביצוע הצו העומד על הפרק בפרשה זו אין כמעט דבר. במיוחד, אין כל דרך להצדיק את מעורבותם של גורמים פוליטיים ואחרים שאינם מוסמכים לעסוק בכך, בניסיונותיהם, בדרכים ישירות ועקיפות, לסכל את מהלכי האכיפה המתחייבים".

ח"כ מיכאל בן ארי פנה הערב לשר המשפטים יעקב נאמן בדרישה "להציב ללדור גבולות ולקרוא לו לשיחת הבהרה", כהגדרתו.

לדבריו, "באותו מתחם של בית יהונתן יש 216 צווי הריסה לביצוע. מדובר בבנייה של 216 בתים ערבים בצורה לא חוקית שבתי המשפט השונים קבעו שיש להרוס אותם - האם ייתכן כי פרקליט המדינה מנהל מדיניות גזענית? מדוע הפרקליט לא מצווה, לפחות באותה נחישות שבה שלח את המכתב לברקת, למצות את הדין עם הבנייה הבלתי חוקית המשתוללת בגן המלך ובכפר השילוח?"

גם יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, הגיב להוראת לדור ואמר כי "יש לתת את הדעת לבניה הבלתי חוקית המשתוללת במזרח ירושלים ולא לעסוק רק בבית יהודי בודד". לדבריו, "אכיפת החוק חייבת להיות שוויונית, ואפשר להנמיך את הבית במקום להרוס אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully