וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: נעשתה טעות עם טורקיה

17.1.2010 / 16:15

שר החוץ מנסה להרגיע את המשבר עם טורקיה והביע חרטה על "האופן בו הועברה המחאה הישראלית לטורקיה". יחד עם זאת, לא שכח לציין כי "אנחנו לא מחפשים עימות עם אף אחד, אבל גם לא נוותר לאף אחד"

שר החוץ אביגדור ליברמן הביע היום (ראשון) חרטה על הדרך בה פעל משרדו בניהול המשבר הנוכחי מול טורקיה, אך יחד עם זאת הוא הבהיר כי גם בעתיד לא יוותר משרד החוץ הישראלי על כבודו. "אין ספק שבמהות המחאה הייתה נכונה, אך גם אין ספק שהאופן שבו זה נעשה היה טעות", אמר ליברמן בתום פגישה עם מקבילו הנורבגי, יונאס גר סטור. שר החוץ הוסיף ואמר כי במשך שנים "שמרנו על מערכת יחסים תקינה עם טורקיה. אנחנו לא מחפשים עימות עם אף אחד, אבל גם לא נוותר לאף אחד".

שר החוץ לא שכח להזכיר את הסיבה לסכסוך הנוכחי עם טורקיה ואמר :"המחאה הזאת באה לאחר שורת צעדים מצד טורקיה, שלא עולים בקנה אחד עם יחסים טובים ועם שכנות טובה, כמו הסדרות שהראו את חיילי צה"ל רוצחים ילדים, או כשראש ממשלה טורקי אומר שהוא מוכן להיפגש עם נשיא סודן ולא עם ראש ממשלת ישראל".

ליברמן שלח מסר לראשי טורקיה ואמר : "אנחנו מקווים שסיימנו את בירור היחסים עם טורקיה, וכמו שאנחנו מתנהגים בהערכה ובכבוד אנחנו מצפים ליחס הדדי". שר החוץ הביע תמיכה מלאה בסגנו, דני אילון שעמד במרכז המשבר הנוכחי ואמר כי "מי שלא עושה לא טועה ולא הורגים את השליח. מי שרגיש לכבוד הלאומי חייב להיות רגיש גם לכבודם של אחרים. לכן איילון התנצל", הסביר ליברמן.

אמש הגן סגן שר החוץ אילון בראיון בערוץ 2 על החלטתו להתנצל בפני טורקיה, על התקרית בה הושפל שגריר טורקיה בישראל אחמט אוגוז צ'ליקול. "המכתב שחתמתי עליו בסוף משאיר את המחאה שלנו כמו שהיא. המכתב הפריד בין העיקר לטפל והעביר את התנצלותי האישית לשגריר. אילון אמר כי "בשלושת הימים שעברו בין התקרית למכתב הוכח כי אפשר לנהל משברים ביחד".

בשבוע שעבר זימן אילון את צ'ליקול לשיחת נזיפה. השיחה הפכה להשפלה, כאשר במהלכה קלטו מכשירי ההקלטה את אילון כשהוא אומר לעוזרו כי "העיקר שיראו שהוא (השגריר הטורקי) יושב נמוך ואנחנו גבוה ושיש פה רק דגל אחד, ואתה רואה שאנחנו לא מחייכים". השגריר הטורקי זומן לשיחת בירור בעקבות שידור תכנית טלוויזיה אנטי ישראלית בטלוויזיה הטורקית, בה מתוארים סוכני מוסד ישראלים כשהם תוקפים את השגרירות הטורקית בארץ וחוטפים את השגריר ומשפחתו כבני ערובה. בתכנית משולבים גם אלמנטים גרפיים חזקים כגון דם המותז על דגל ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully