וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקי גואל רצון: "רק אני אחליט מה הנשים יעשו"

איילה חננאל ופנחס וולף

14.1.2010 / 15:13

רצון, שלפי החשד התעלל בבני ביתו, החתים את נשותיו על "ספר המשפחה", ובו רשימה של חוקים נוקשים שעליהן לקיים. כך, למשל, נכתב בספר כי אישה שתתנשא מעל רצון תחויב בקנס של 2,000 שקל

עוז מרון

(צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אילן שניג)

גואל רצון, החשוד בביצוע עבירות חמורות של התעללות בילדיו ונשותיו, החתים לפי החשד את נשותיו על "ספר המשפחה", שבו מפורטת מערכת חוקים הנאכפת באמצעות קנסות ועונשים. בספר, שחשפו חוקרי המשטרה, נכתב בין היתר כי "אף אחת לא תתנשא ולא תתקוף מילולית ופיזית. מי שאלמוני יתפוס אותה, העונש הוא קנס של 2,000 שקל לקופת המשפחה; לא לשבת ולשוחח בחדרים בין אנשים, אלא אך ורק בסלון ולא לדבר שטות - קנס של 200 שקלים; לאף אחת מהנשים אסור לשבת בבית בחוסר מעש".

עוד נכתב ב"ספר המפשחה" של רצון כי "יש לבצע משימות כגון ניקיון, שטיפת כלים ושמירה על הילדים. מי שאלמוני תופס אותה מתבטלת - קנס של 200 שקלים; לא לשאול את אלמוני עם מי הוא נמצא והיכן. אלמוני מחליט מי באה איתו ולאן ומי לא - קנס של 300 שקל".

אתמול (רביעי) האריך בית משפט השלום בתל אביב ב-12 יום את מעצרו של רצון, הנחשד בביצוע עבירות חמורות של התעללות בילדיו ונשותיו, החזקה בתנאי עבדות ועבירות מין - לרבות עבירות מין בתוך המשפחה. לרצון (50), 17 נשים וכ-40 ילדים המתגוררים בדירות שונות ברחבי תל אביב, וכבר בשנת 2000 נחקר בימ"ר תל אביב חשד נגדו בגין ביצוע עבירות מין בנשותיו, בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה. תיק זה נסגר מחוסר ראיות מאחר ואף אחת מנשותיו של רצון באותה עת לא היתה מוכנה להתלונן נגדו במשטרה.

קשר של שתיקה

רצון נמצא בקשר עם עשרות נשים, כשרבים מכנים את הקשר המדובר כ"כת של גואל". מחקירת הימ"ר עלה, כי נשותיו של רצון דיווחו על עצמן כעל אימהות חד-הוריות, וכך זכו בקצבאות ביטוח לאומי. מכיון שרצון אינו נשוי רשמית לאף אחת מנשותיו, לא ניתן היה להאשימו בפוליגמיה. הנשים עובדות ומפרנסות את עצמן ואת ילדיו של גואל ומחלקות ביניהן את עבודות הבית.

לפי עדות שמסר רצון ב-2009, יש לו 32 נשים ו-89 ילדים. פרסומים אודות המתרחש בביתו של רצון ונשותיו חשפו כי הנשים חייבות לעמוד בכללים מפורטים ביותר שקבע רצון במסמך סודי הנקרא "ספר המשפחה". לרוב נשותיו של רצון אין קשר עם משפחותיהן, זאת משום שהמשפחות מתקשות לקבל את אורח החיים שבנותיהן סיגלו לעצמן בעקבות הליכתן אחרי רצון. חלק מהמשפחות אף שכרו שירותים של חוקרים פרטיים והגישו תלונות במשטרה נגד רצון, אך עד עתה לא היו לכך תוצאות.

לטענת משרד הרווחה, עד לחודש יוני האחרון לא הגיע לידיהם דיווח ממי מקרובי המשפחה של הנשים שהצדיק פנייה למשטרה. במשרד הרווחה, אשר עובדיו חקרו את ילדיו הקטינים של רצון, טוענים כי לאורך השנים פקידות סעד של אגף הרווחה בעיריית תל אביב ליוו את ילדי משפחת רצון, אך לטענתם לא מצאו כל ראייה שתצדיק פנייה לערכאות משפטיות, מאחר ויצר בין נשותיו וילדיו "קשר של שתיקה תחת שלטון של טרור והפחדה".

במשרד הרווחה מספרים כי נעשו כל הבדיקות האפשריות, ביניהם ביקורים של פקידות סעד בבתי הספר וגנים של הילדים, שהעידו כי הילדים "מגיעים לבית הספר בקביעות, נקיים ומטופלים ולא היה סימן מוחשי מעבר לתחושות שיוכל להעיד שהינם קורבן להתעללות או הזנחה". לדברי גורמים במשרד, "המשפחה הזאת, עד כמה שהיא מעוותת, זאת עדיין משפחה".

עדכון ראשון: 11:51

גואל רצון בהארכת מעצר בבית משפט ינואר 2010. אורי לנץ
עשרות שוטרים פשטו על ההרמון של רצון/אורי לנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully