וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגרשי השדים מי-ם: חרדים ניסו לסלק דיבוק

נרי ג'ונסון

7.1.2010 / 11:49

המקובל דוד בצרי ניסה להוציא דיבוק שחדר לגופו של אברך מברזיל. הדיבוק סיפר כי חדר לגופו של האברך לאחר שאישה כישפה אותו, הודה כי רצח בעבר משפחה שלמה וסירב לצאת

טקס נדיר להוצאת דיבוק מאדם התקיים אמש (רביעי) בישיבת "השלום" בירושלים. הרב המקובל דוד בצרי ניסה להוציא דיבוק שהשתלט על אברך ברזילאי, שהגיע ארצה במיוחד כדי להשתתף בטקס. לפני מספר שבועות ניסה הרב בצרי לערוך לאברך טקס הוצאת דיבוק באמצעות האינטרנט, אך משזה זה לא עבד הורה הרב כי בעל הדיבוק יגיע ארצה כדי להשתתף בטקס.

שלמה קוק, עורך עיתון "השבוע בירושלים" שהשתתף בטקס, סיפר לוואלה! חדשות כי "עברו שמועות בירושלים על הטקס, ומאות אנשים הגיעו לבית המדרש של ישיבת השלום של הרב בצרי. הטקס התקיים בעזרת הנשים בבית המדרש. האדם אחוז הדיבוק ישב ליד המקובלים. את פניו כיסה כובע גרב כדי שלא יוכלו לזהות אותו - מדובר באדם מן המניין, דתי חרדי שעבד לפרנסתו עד שתקף אותו הדיבוק לפני מספר שבועות והוא התחיל להתנהג כמשוגע". קוק הסביר כי "בהיסטוריה היו כמה תסמינים שלפיהם קובעים שמדובר בדיבוק, בין היתר כשהאדם מדבר בקולות שונים וכרוח אחרת, שפתיו לא זזות אבל בטנו כן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האדם אחוז הדיבוק נעמד על רגליו והשתולל". טקס הוצאת הדיבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

קוק סיפר כי "בתחילת הטקס ביקש הרב בצרי מהאדם לספר מה שעובר עליו. הוא התחיל לדבר בקול משוגע, לצרוח ולהשתולל. ארבעה אנשים הקיפו אותו וניסו לנטרל אותו. הוא ניסה להכות אפילו את הרב. הוא סיפר בשם הדיבוק כי לפני כמה מאות שנים הוא רצח משפחה שלמה בארצות הברית ואף שתה את הדם של הילד שהרג, ולכן אין לו מנוחה ואין לו תקנה, והוא אפילו לא יכול להיכנס לגיהינום".

"הרב בצרי שאל את הדיבוק למה הוא חדר דווקא לאדם הזה, ובתשובה ענתה הרוח כי לפני כמה שנים ניהל האדם משפט, במסגרת עסקיו בארצות הברית, מול אישה גויה, ולאחר שהוא ניצח אותה היא כישפה אותו ואז נכנס בו הדיבוק".

קוק סיפר כי "כולנו היינו מרותקים לסיפור. חילקו לנו חוברות 'סדר תפילות ותיקונים' שבהן הרבה פסוקים מהקבלה וכולם אמרו את הפסוקים בצוותא אחרי הרב בצרי, כשמדי פעם בזמן שאמרו פסוקים מיוחדים כמו קריאת שמע, האדם אחוז הדיבוק נעמד על רגליו והשתולל, תוך שהוא חוזר בעצמו על הפסוקים בקולות מוזרים. כולם צעקו "צא! צא!" כחלק מהתפילה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כולם צעקו 'צא! צא! כחלק מהתפילה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המקובלים ניסו את כל האופציות במשך שעות ארוכות. הם תקעו בשופר וניסו עוד ועוד תפילות. הרב בצרי עבד קשה ובכה והתחנן, שהוא פונה שוב ושוב לדיבוק ומבקש ממנו לצאת מגופו של האדם דרך האצבע השמאלית של הרגל השמאלית, כדי שלא לפגוע באיברים חשובים.

"אבל למרות כל הניסיונות, בסופו של דבר הדיבוק לא יצא. הרבנים אמרו שמדובר בדיבוק קשה במיוחד". קוק הוסיף כי "הרבנים כל הזמן שאלו את הדיבוק מה השם שלו, אבל הרוח לא הסכימה לענות. בכל טקסי הוצאת הדיבוק האחרים שהיו בהיסטוריה הרוח כן ענתה. בדיבוק שהוציא חפץ חיים לפני 100 שנה התלמידים החכמים הבטיחו לרוח שיתפללו לעילוי נשמתה והיא הסכימה לצאת כדי לקבל את התיקון".

קוק סיכם כי "אנשים מחפשים היום רוחניות. הרב אלישיב אמר השבוע 'מישהו יכול להוכיח שלא היה דיבוק? הרי היו דברים מעולם. ואם אנשים מתחזקים מזה, אז שיעשו את זה'".

הוצאת דיבוק מגבר בישיבת השלום בירושלים ינואר 2010. עומר מירון
"למרות כל הנסיונות הדיבוק סירב לצאת"/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully