וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכתב הרבנים נגד ההפלות מזכיר אייתוללות"

29.12.2009 / 17:31

קריאת הרבנים הראשיים נגד ההפלות עוררה תגובות נזעמות מצד חברי כנסת וארגוני נשים. בויצ"ו אומרים כי זו "כפייה דתית הזויה בשם עקרונות משיחיים". ח"כ זוארץ (קדימה): "פוגעים בכבודן של הנשים ובזכותן להחליט על גופן"

גורמים שונים הגיבו בזעם למכתב שהפיצו הבוקר (שלישי) הרבנים הראשיים, ובו ציינו השניים כי "ההפלות מעכבות את הגאולה". הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר, קראו לרבנים מקומיים, להעלות בדרשותיהם בבתי הכנסת את האיסור החמור על הפלות, כיוון שהן אסורות על פי ההלכה.

רונית ארנפרוינד-כהן, מנהלת האגף לקידום מעמד האישה בויצ"ו, אמרה כי "מכתבם של הרבנים הראשיים יוצא נגד המהות והערכים הבסיסיים של החברה והמדינה בה אנו חיים ואשר משלמת להם את משכורתם. מדינת ישראל והחברה הישראלית דוגלים בחירות האדם, נפשו וגופו, והרבנים מביאים לכאן רעיונות והנחיות שמזכירות את דרכם של האייתוללות הקיצוניים ביותר. במקום לבטל לאלתר את הוועדות המיותרות לאישור הפלות, שעולות כסף רב למדינה וכופות על הנשים ועל חברי הוועדה משחק של זיוף ושקר, מביאים עלינו הרבנים ניסיון לכפייה דתית הזויה בשם עקרונות משיחיים של גאולה. עלינו לתת לנשים את העצמאות והחירות המוחלטת להחליט על גופן - ולהחליט האם ומתי הן יילדו ילדים, אם בכלל. אנו קוראים להעביר את כל הכסף שמקציבים לוועדות לאישור הפלות לטובת סל התרופות - שם באמת מצילים חיים של בני אדם ומביאים גאולה לחולים ולמשפחותיהם".

ח"כ אורית זוארץ (קדימה) אמרה כי "באמירותיהם אלו, הרבנים הראשיים הם אלו המעכבים את הגאולה ובכך פוגעים בכבודן של הנשים ובזכותן להחליט על גופן וגורלן, דבר שאינו קשור בשום קשר לגורלו של העם היהודי. קשירת הקשר היא מסוכנת, בייחוד שהיא נשמעת על ידי אישים בעלי השפעה ואחריות ממלכתית המקבלים את שכרם מהמדינה". ח"כ זוארץ פנתה לנשיאות הכנסת בבקשה לקיים דיון מהיר על רקע התבטאויות, בוועדה לקידום מעמד האישה.

חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) אמר כי "אני חרד נוכח התגברות הכפיה הדתית, והתעצמות החדירה לחייהם הפרטיים של אנשים בישראל. סוגיית ההפלות הוא אחת הדוגמאות המובהקות לכך: האשה היא בעלת הזכות על גופה, ולא הרבנים או גורם פוליטי כזה או אחר. הנסיונות לפגוע בזכות להפלה, להרתיע נשים, ולהלך עליהן אימים הוא בלתי נסבל". הורוביץ קרא למועצות הדתיות להפסיק באופן מיידי חלוקה של חוברות ופירסומים כנגד הפלות. "אין זה תפקידה של הרבנות המקומית להתערב בנושאים אינטימיים ופרטיים מתוך השקפת עולם קיצונית, ועוד על חשבון משלם המסים". ח"כ הורוביץ הגיש בקשה לדיון מהיר בוועדת הפנים בסוגייה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully