וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ומי מלשין לפקחים על הבנייה בגדה? מתנחלים

17.12.2009 / 14:01

המנהל האזרחי קיבל באחרונה עשרות שיחות טלפון ממתנחלים בגדה, שהתקשרו לדווח על שכניהם הממשיכים בבנייה. ההערכה: מדובר ב"הלשנות" עקב סכסוך אישי ולא מתוך אידיאולוגיה

פקחי המנהל האזרחי רגילים שעבודתם בשטח מונעת בנייה בלתי חוקית ביהודה ושומרון, אבל מסתבר שיש כאלה, דווקא מקרב המתנחלים, שפועלים למימוש צו ההקפאה. לוואלה! חדשות נודע כי במנהל נתקלו באחרונה בתופעה, לפיה מתנחלים יוצרים עימם קשר ומדווחים על התחלות בנייה ביישוב שלהם.

מאז החל מימוש ההקפאה, קיבלה היחידה לפניות הציבור עשרות טלפונים של מתנחלים הקוראים לפקחים להגיע ליישובם ולמנוע בנייה שנעשית במקום. ככל הנראה, מדובר בעיקר ב"הלשנות" על רקע סכסוכי שכנים ופחות מתוך אידיאולוגיה. במנהל האזרחי סירבו להתייחס לדברים.

יצוין כי מרבית צווי הפסקת העבודה שחולקו, ניתנו לאחר סיורים של פקחי המנהל, אולם יש צווים שחולקו הודות למידע שהגיע על ידי המתנחלים עצמם.

עשרות שיחות ממתנחלים

התופעה מצטרפת ל"קו החם" שמפעיל ארגון "שלום עכשיו", הקורא למתנחלים להתקשר אליהם ולדווח על הפרות של צווי ההקפאה. גם בארגון מציינים כי חלק ניכר מהשיחות מגיע ממתנחלים. לדבריהם, עד כה התקשרו כבר עשרות מתנחלים. "הם לא אוהבים שחלק מהשכנים שלהם והסביבה הקרובה פועלים בצורה ביריונית ולא חוקית והתחושה שלהם היא שאין להם למי לפנות", מספר מזכ"ל הארגון יריב אופנהיימר.

לדברי אופנהיימר, "הם נורא מתוסכלים, בעיקר מכך שהפרות הבנייה פוגעות גם באיכות החיים שלהם, וברגע שאין אכיפה יש תחושה של מערב פרוע. ייתכן מאוד שהם בעד מפעל ההתנחלויות אבל הם לא בעד ביריונות של שריפים מקומיים שבונים היכן שהם רוצים". הוא הוסיף, התקבלו שיחות גם מהתנחלויות אידיאולוגיות כחלק משיחות אחרות שהתקבלו מכל יהודה ושומרון.

בתוך כך, הרוחות בהתנחלות צופים ממשיכות לסעור בעקבות העימותים שפרצו במקום השבוע, לאחר שפקחי המנהל החרימו דחפור מאתר בנייה במקום. לדברי התושבים, בכוונתם להגיש תביעות נגד שוטרים שנטלו חלק בעימותים, לאחר שלדבריהם פעלו בניגוד להנחיות והפעילו אלימות רבה נגד התושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully