וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה הסביבתית הגיעה גם למשרדי הממשלה

אייל דץ

13.12.2009 / 14:21

הממשלה אימצה את פרויקט "ממשלה ירוקה" במטרה להפוך את משרדי הממשלה לידידותיים יותר לסביבה. בין הצעדים הצפויים: צילום מסמכים דו-צדדי, התקנת נורות חסכוניות ושימוש בנייר ממוחזר

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעתו של השר להגנת הסביבה גלעד ארדן להפיכת משרדי הממשלה לירוקים. ההצעה כוללת יעדים כמותיים מדידים להפחתה בצריכת חשמל, מים ונייר במשרדי הממשלה, צמצום כמות הפסולת המיוצרת, והגברת השימוש במוצרים מחומרים ממוחזרים. כמו כן, הממשלה מחויבת למעבר לשימוש בתחבורה חסכונית בדלק ומעוטת זיהום. מבקרי הפנים של משרדי הממשלה מחויבים להעביר דיווח על הביצועים למשרד להגנת הסביבה, אשר ירכז את הנתונים וידווח לממשלה ולציבור מדי שנה.

במהלך ישיבת הממשלה בה אושרה הצעת השר להגנת הסביבה על 'ממשלה ירוקה', ביקש השר ארדן כי עם שובו מועידת האקלים בקופנהגן תקיים הממשלה דיון בנושא הפחתת פליטות גזי החממה. ארדן הסביר כי דיון זה הכרחי נוכח הסבירות הגבוהה כי ישראל תחויב בעתיד הקרוב להפחתת פליטות גזי חממה. ארדן ציין, כי אמנם הוטל עליו לגבש תוכנית לאומית להפחתת פליטות, אך סמכויות הביצוע מצויות בידי משרדי ממשלה אחרים.

לדברי ארדן, "היום אין שיתוף פעולה בין משרדי הממשלה הנוגעים בדבר כדי לעודד ולאפשר יישום של אנרגיות מתחדשות.לצערי, ישראל ממוקמת במקום האחרון במדינות המערב בתחום זה ומייצרת רק כ- 0.1% אנרגיה מתחדשת מסך האנרגיה במשק. הממשלה חייבת לגבש מחויבות ברורה לקידום הנושא שהינו בעל חשיבות ראשונה במעלה להפחתת זיהום האוויר ופליטת גזי החממה".

בנוסף, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו למזכיר הממשלה להקים ועדת שרים לנושא אנרגיות מתחדשות והפחתת התלות בנפט. ועדת השרים תכלול את השרים אשר משרדיהם קשורים לנושא היא תבנה מנגנוני קבלת החלטות שיאיצו את פיתוח האנרגיה המתחדשת בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully