וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עמאר לח"כים: "מנעו התערבות בג"ץ"

פנחס וולף

9.12.2009 / 19:10

הראשון לציון פנה לכל חברי הכנסת במכתב בו קבל על החלטות בג"ץ בענייני כשרות וביקש מהם לחוקק חוק שירסן את ההחלטות. בש"ס מברכים: "בג"ץ לא יכול לתת יד למתיוונים"

"לא נותרה ברירה אלא להיקהל ולעמוד על נפשנו מול בג"ץ", כך כתב היום (רביעי) הרב הראשי לישראל, שלמה עמאר, במכתב ששלח לחברי הכנסת. עמאר התריע כי "בג"ץ מתערב החלטות עקרוניות בענייני כשרות". מכתבו של עמאר לחברי הכנסת הוצא כתגובה לפסיקת בג"ץ, לפיה רבנים מקומיים יצטרכו להעניק תעודת כשרות בניגוד למצפונם.

במכתב הלין הראשון לציון כי "בהחלטת בג"צ האחרונה בענין כשרות, הם מחייבים את הרבנים לתת כשרות לבעלי מסעדה, שלפי עדויות שייכים לכת 'יהודים משיחיים"". הרב עמאר הוסיף כי "למי ששם לו למטרה להעביר יהודים על דתם לא תועיל השגחה, ותמיד ימצא דרך להחטיא ולהכשיל". עמאר הוסיף כי "טענת הבג"ץ הבסיסית היא: שחוק הכשרות אינו חוק דתי, אלא חוק חילוני, ועל כן אינו כפוף לאמות מידה הלכתיות".

עמאר ציין כי "לאור האמור, ולאחר שהגענו למצב כה חמור, לא נותרה ברירה אלא להיקהל ולעמוד על נפשנו, להכין הצעת חוק ראויה, שתוכל לתת מענה נכון למצב הכשרות, שלא תיהפך לחוכא ואיטלולא. ויפה שעה אחת קודם".

המכתב נשלח בין היתר על רקע החלטת בג"ץ מיוני השנה, לפיה על הרבנות במועצה גן יבנה ובעיר אשדוד להשיב את תעודת הכשרות שנשללה מבעלת מאפייה בעיר בתואנה שמדובר ביהודיה מהזרם המשיחי אשר "מקיימת פעילות מיסיונרית בחנותה".

ח"כ ניסים זאב (ש"ס) אמר לוואלה! חדשות בעקבות המכתב כי "אנו בדיוק בתקופה שלפני חג החנוכה כאשר המתיוונים ניסו להעביר את היהודים מדתם. היהודים המשיחיים הם המתיוונים של ימינו, שחוזרים במעגל נוסף ומנסים להעביר יהודים על דתם. בג"ץ מגלה שוב בורות בכל מה שנוגע ליהדות. אם הוא לא מבין שכשרות זה דבר הלכתי, מה כן קשור ליהדות ולהלכה? כשרות הוא אחד מהעמודים המרכזיים בהלכה היהודית. בג"ץ לא יכול לתת יד למתיוונים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתבו של הרב עמאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully