וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המשפטים: ננחיל בישראל את חוקי התורה

שר המשפטים יעקב נאמן אמר את הדברים בכנס רבני בירושלים. בנאומו אמר כי בכוונתו להנחיל את חוקי התורה תחת המשפט הישראלי "צעד אחר צעד". ח"כ גילאון: "מדובר בדברי בלע"

(מתוך "בוקר טוב ישראל" יומן הבוקר של גלי צה"ל)

שר המשפטים יעקב נאמן חושב שההלכה היהודית עדיפה על המשפט הישראלי. כך עולה מדברים שנשא אמש בכנס רבני בירושלים לפיהם "צעד אחר צעד ננחיל לאזרחי ישראל את חוקי התורה ונהפוך את ההלכה למשפט המחייב במדינה", כך דווח הבוקר (שלישי) בגלי צה"ל.

נאמן התייחס בכנס דיני ממונות שנערך במלון ריג'נסי בעיר להנחלת התורה כאל "החזרת עטרה ליושנה". בכנס השתתפו בין היתר הרב עובדיה יוסף, שר הפנים אלי ישי, שר התחבורה ישראל כץ והרב הראשי לישראל יונה מצגר. בכנס בו עסקו בשלל נושאים שעל הפרק, מהדרך לשחרר את החייל החטוף גלעד שליט ועד למסחר במניות, עלה שר המשפטים נאמן לבמה בכדי לברך ופרס את משנתו.

"להחזיר עטרה ליושנה שמשפט התורה יהיה המשפט המחייב במדינת ישראל, היא באמת הדרך הראויה להנחיל לנו את משפט התורה בצעדים. צעד אחר צעד", אמר נאמן. הוא הוסיף כי "יש להחזיר למדינת ישראל את מורשת האבות, את דברי התורה הראשונים והאחרונים בהם יש פתרון מלא לכל השאלות שאנו עוסקים בהם".

יו"ר האופוזיציה ציפי (קדימה) לבני אמרה בתגובה כי "הדברים צריכים להטריד כל אזרח שאכפת לו מה יקרה במדינת ישראל ובדמוקרטיה שלנו. הרעיון להחליף את החוק הישראלי בהלכות התורה, הוא רעיון שמחזיר אותנו לתקופות בהן דובר במונחים של מדינת הלכה. אני מכבדת מאוד את המסורת – המדינה הזו היא בית לאומי לעם היהודי. ישנה משמעות לאומית לנושא הזה אך בהחלט לא כפייה של ההלכה על אורח החיים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully