וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר לאירן? צה"ל ערך תרגיל ימי עם צרפת

יהושע בריינר

29.11.2009 / 13:41

לוואלה! חדשות נודע כי בשבועיים האחרונים ערך חיל הים תרגילים עם ספינות טילים של צרפת וקנדה. צה"ל בתגובה: מדובר בשיתוף פעולה שגרתי

מסר הרתעתי? חיל הים ביצע בשבועיים האחרונים שני תרגילים משותפים עם ספינות טילים של חילות הים של קנדה וצרפת. כך נודע היום (ראשון) לוואלה! חדשות. האימונים התקיימו סמוך לחופי חיפה, בהשתתפות ספינות טילים וספינות סיור ישראליות. בתרגיל עם הצבא הקנדי ובתרגיל נפרד עם צבא צרפת, התאמנו הכוחות בעיקר בנושאי חילוץ והצלה בסיוע משחתות משתי המדינות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הכוחות התאמנו בעיקר בנושאי חילוץ והצלה בסיוע משחתות משתי המדינות. ספינת הצי הקנדי בתרגיל מול חופי חיפה/מערכת וואלה, צילום מסך

מדובר באימונים שתואמו מראש עם ציי שתי המדינות, שכוחותיהן אף נוטלים חלק בכוחות נאט"ו ובכוח הרב לאומי הפועל בלבנון. האימונים התקיימו במשך מספר שעות והוגדרו על ידי גורמים במערכת הביטחון כ'טובים ויעילים'. באחד התרגילים אף בוצע 'בידוק' משותף של הכוחות הישראלים והזרים על ספינה שהוגדרה כחשודה.

"האימונים הללו יעילים מאוד גם עבורנו וגם עבור המדינות שנטלו בהם חלק", אומר גורם בחיל הים. "כל הפעולות בתרגיל מתואמות. מדברים בקשר ככוח אחד וצי אחד שמתאמן עם צי אחר מוליך ללמידה הדדית ומעיד בעיקר על שיתוף פעולה פורה בין המדינות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"האימונים הללו יעילים מאוד גם עבורנו וגם עבור המדינות שנטלו בהם חלק". סירות הצי הקנדי בתרגיל מול חופי חיפה/מערכת וואלה, צילום מסך

הוא הוסיף ואמר כי "גם אלמנט ההרתעה נלקח בחשבון במהלך תרגילים שכאלה". התרגילים הללו מצטרפים לשורה של שיתופי פעולה בין חיל הים לכוחות ימיים זרים. באחרונה הכריזו גורמים בברית הצפון אטלנטית כי בקרוב תשלח ישראל ספינת קרב שתצטרף לכח הימי של נאט"ו בים התיכון, שבמסגרתה עורכות הספינות סריקות בכלי שיט חשודים. בנוסף, מוצב כיום קצין מחיל הים במפקדה הימית של נאט"ו באיטליה.

גורמים בצה"ל אישרו את הדברים ומדובר צה"ל נמסר כי "חיל הים הישראלי מבצע באופן שגרתי שיתוף פעולה עם ציי צבאות זרים במסגרת ביקורי נמל שנערכים בישראל מעת לעת".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully