וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "אסור שהחרדים יכתיבו לחילונים"

שר הביטחון הביע תמיכה באלפים שהשתתפו בעצרת נגד הכפייה הדתית בירושלים. לדברי מארגני ההפגנה חרדים השחיתו ציוד במקום. "לא נוותר על ירושלים"

אלפי חילונים הפגינו אמש (שבת) בירושלים, בעצרת שמטרתה למחות נגד הכפייה הדתית בעיר. המחאה החלה בתהלוכה, שיצאה מכיכר פריז לעבר כיכר ציון, שם נאמו חברי תנועת "התעוררות". בהמשך התקיימה הופעה מוזיקלית. במקום נכחו גם חברי הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) ואופיר פינס (עבודה). כוחות משטרה רבים נכחו במקום והסדר נשמר.

המגינים הניפו שלטים עליהם נכתב: "אירן זה כאן", "די לכפייה הדתית", "ירושלים חופשית", "ירושלים לא תיפול" ו"מדינת הלכה - הלכה המדינה". לדברי מירב כהן, ממייסדות תנועת "התעוררות", החברה בפורום הארגונים למען ירושלים חופשית, החילונים הגיעו למחות על מה שהם מכנים ההשתלטות החרדית על העיר.

הפגנה, ירושלים. מגד גוזני
החילונים הגיעו למחות על מה שהם מכנים ההשתלטות החרדית על העיר/מגד גוזני

שר הביטחון אהוד ברק גינה הערב את התפרעויות החרדים בירושלים והביע תמיכה באלפי תושבי הבירה שמחאו נגד ההתפרעויות ברחבי העיר במהלך השבתות האחרונות. ברק אמר כי "כולנו מחויבים בכיבוד החוק. אסור שקבוצת מתפרעים קטנה תכתיב לעשרות אלפי אזרחים מירושלים ומחוץ לה, אם להשתמש בחניון במהלך השבת או שתמנע הפעלת מפעל שמפרנס ישראלים רבים. אסור להסכים להתנהגות כזו".

אחד ממארגני ההפגנה, ניר פרג, אמר לוואלה! חדשות, כי "לא ציפינו לכל כך הרבה משתתפים. אני מקווה שזה יעביר את המסר למקבלי ההחלטות. עליהם להתחיל לעבוד עבור בירת ישראל ירושלים". הוא הוסיף כי "אנחנו רוצים להחזיר את הכבוד ההדדי והשקט לירושלים. אנחנו המפרנסים של העיר ולא נוותר עליה".

לטענת פרג, חרדים חיבלו במתכוון בציוד של המפגינים וחתכו כבלים, דבר שגרם לנפילת החשמל במקום לזמן מה. "נגיש תלונה במשטרה", אמר. "אנחנו מקווים שבמשטרה יתייחסו אלינו ברצינות. לא ייתכן שאנחנו, בניגוד אליהם, תיאמנו הפגנה בצורה חוקית ומפגינים בשלווה ובנועם, ואילו הם מתנהגים בכזו פראיות ובוונדליזם".

הפגנה, ירושלים. מגד גוזני
"רוצים להחזיר את הכבוד ההדדי והשקט לירושלים"/מגד גוזני

הרב אורי רגב, ראש עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, אמר בעצרת כי ""המאבק על ירושלים חופשית הוא משל להתמודדות הקיומית לעתיד המדינה. זהו מאבק למדינה יהודית ודמוקרטית שהבטיחה חופש דת ומצפון או שנדרדר למדינה פונדמנטליסטית". לדבריו, "אוי לה למדינה, אוי לה לעיר, אשר בריונים וקנאי דת קובעים את זכויות אזרחיה. צריך להיערך למלחמת תרבות".

אחת המפגינות במקום סיפרה: "הגעתי למחות למען החופש בירושלים, כיוון שירושלים היא של כולם, לא רק של החרדים, הדתיים או החילוניים. היא של כולם. ולאיש אין זכות להכתיב לנו כיצד לנהל אותה".

ממארגני הצעדה נמסר כי הצעדה באה בתגובה להפגנות החרדים נגד הפעלת חניון קרתא בשבת, נגד חברת "אינטל", שמפעלה בבירה עובד גם ביום שבת, ולמעצר חברת ארגון "נשות הכותל" בשבוע שעבר. האישה נעצרה לאחר שבמהלך תפילה ברחבת הכותל התעטפה בטלית, וזאת בניגוד להחלטת בית המשפט.

מלבד מחאה כנגד העדה החרדית, מוחים הצועדים גם כנגד משטרת ישראל, הנוהגת ביד "רכה מאד", כהגדרתם, כנגד הפורעים החרדים. מוקדם יותר היום הפגינו כ-150 חרדים בירושלים מול מפעל אינטל נגד פתיחת המפעל בשבת. המפגינים קראו קריאות נגד חילול השבת.

עדכון ראשון: 19:27

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully