וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ארדן: לצמצם את פליטת גזי החממה ב-75%

אייל דץ

24.11.2009 / 11:50

בכנס לקראת ועידת האקלים שתתקיים בקופנהגן הודיע השר להגנת הסביבה כי החליט לאמץ את דו"ח חברת "מקינזי". ארדן יציג את תוכניתו לראש הממשלה בימים הקרובים. "מדובר במהפכה סביבתית"

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן הציג היום (שלישי) את מדיניות המשרד לקראת ועידת האקלים בקופנהגן שתתקיים בחודש הבא. בכנס לקראת ועידת האקלים הודיע השר כי החליט לאמץ את הדו"ח שהכינה חברת "מקינזי" והודיע על יעד שלפיו תצמצם ישראל ב-75% את הגידול הצפוי בפליטת גזי החממה שלה. ארדן יציג את תוכניתו לראש הממשלה בנימין נתניהו בימים הקרובים. הוא אמר כי במידה שהתוכנית תיושם מדובר "במהפכה סביבתית".

בתחילת החודש פרסמה חברת הייעוץ הבינלאומית "מקינזי" את הדו"ח שלה בו פורטו היעדים של ישראל להפחתת גזי החממה ומהי ההשקעה הכספית הדרושה לכך. הדו"ח חשף כי במידה שישראל לא תשנה את המדיניות שלה בנושא פליטות גזי החממה, היא צפויה להכפיל את פליטות הגזים שלה עד שנת 2030. הדו"ח טוען כי קיימת הזדמנות להפחתת כשני שלישי מהגידול בפליטות גזי החממה בישראל. לטענת מחברי הדו"ח, קצב גידול האוכלוסין והצמיחה הכלכלית הגבוהה בישראל ביחס למדינות מפותחות מביאים לגידול ניכר בפליטות גזי החממה בישראל.

עוד עולה מהדו"ח כי מתוך סך הפליטות, סקטור החשמל אחראי לכ- 55 אחוז מהפליטות, סקטור התחבורה ל-18 אחוז, והתעשייה לכ-14 אחוז. בפליטות לנפש עומדת ישראל על 10.2 טון לאדם בשנה והיא צפויה לגדול לכ-14.3 טון. לשם השוואה: ארה"ב פולטת 22.4 טון לאדם בשנה, מערב אירופה 9.4 טון בשנה וסין 5.8 טון לאדם.

לאחר פרסום הדו"ח אמר ארדן כי "הקהילה הבינלאומית צריכה להכריח את ישראל לצמצם את פליטות גזי החממה שלה וכי האינטרס של ישראל הוא שידרשו ממנה לצמצם את פליטת גזי החממה. על מנת שהנושא יהיה במרכז סדר היום הציבורי צריך מעורבות בינלאומית". השר ארדן התייחס לפוטנציאל הכלכלי של תהליך הפחתת הפליטות ואמר כי מדובר בתהליך שהוא טוב לכלכלה. "המשבר הכלכלי האחרון מלמד אותנו שצריך להסתכל על כלכלה לטווח ארוך. יישום תוכנית לצמצום פליטת גזי החממה תביא לפיתוח כלכלי ולמאות אלפי מקומות עבודה "ירוקים" פוטנציאלים. העובדה היא שגם בימי המשבר הכלכלי רוב מדינות העולם המערבי משקיעות מאות מיליארדים בפיתוחים בנושא", אמר ארדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully