וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופנוענים שיתקו את התנועה בגוש דן

מחאת האופנוענים הגיעה לישורת האחרונה: אלפי רוכבי אופנועים יצרו פקקי ענק בצירי התנועה הראשיים וחסמו את נתיבי איילון דרום. מד"א: "המחאה האטה את תנועת האמבולנסים"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אילן שניג)

אלפי אופנוענים שיבשו הבוקר (ראשון) את התנועה בצירים המרכזיים ברחבי הארץ. זאת במחאה על ייקור מחירי ביטוח החובה לרכב הדו גלגלי שנכנס לתוקפו היום. האופנוענים יצאו מהמחלף שעל כביש החוף, והחלו בנסיעה איטית לעבר נתיבי איילון, שם נוצרו פקקי ענק. בסיום המחאה הגיעו הרוכבים לחניון של איצטדיון בלומפילד ביפו.

דובר מד"א זכי הלר התריע הבוקר כי פקקי התנועה שנוצרו בעקבות מחאת האופנוענים, האטה את תנועת האמבולנסים באזור גוש דן. עם זאת, הלר ציין כי "הדבר אינו פוגע בהצלת חיים, אך בהחלט מעורר קשיים".

בשעה 8:00 לערך נחסמה לחלוטין התנועה בנתיבי איילון דרום. המשטרה חסמה את הכביש, שעליו נעים כ-2,000 רוכבים. בתוך כך, מחלקת המשטרה דו"חות לרוכבים שיצאו מירושלים ומחיפה. דובר מטה המאבק עמי קרסו, אמר לוואלה! חדשות כי "המחאות יימשכו כל עוד האוצר וראש הממשלה ימשיכו לדאוג לאינטרסים של בעלי ההון וחברות הביטוח. גזירות התעריפים החדשים הן מכת מוות איומה".

המחאה הגיעה גם אל ערים גדולות אחרות כמו חיפה, בה נערכת מחאה דומה שיצאה לדרך ממגרש החניה של מסעדת "מקסים" ביציאה מחיפה דרומה בשעה 06:00. בירושלים יצאה רכיבת המחאה ממחלף חמד לכיוון ת"א בשעה 06:30. מכיוון באר שבע ודרום הארץ, יצאו הרוכבים מתחנת הדלק בצומת מסמייה (ראם) צפונה בשעה 06:30.

מחאת האופנוענים בכבישי איילון נובמבר 2009. יותם רונן
מחאת האופנוענים בכבישי איילון נובמבר 2009/יותם רונן

משטרת התנועה מסרה כי "בשל עומסי התנועה הצפויים היום במרכז על רקע מחאת האופנועים, משטרת התנועה תגביר נוכחותה לאורך הצירים הרלוונטיים ותבצע אכיפה בכל ניסיון פגיעה בזרימת התנועה, לרבות רישום דו"חות. מאחר וצפויים עומסי תנועה בסביבות השעה 7:00 בבוקר, אנו ממליצים לציבור הנהגים להקדים יציאתם למרכז או לחילופין לאחר הגעתם במידת האפשר".

מטה המאבק של האופנוענים קרא בימים האחרונים לכל רוכבי האופנועים בישראל להתגייס למשימה בעצמם ובגופם ולא "לקוות שמלאכה זו תתבצע על ידי אחרים".

מחאת האופנוענים בכבישי איילון נובמבר 2009. יותם רונן
מחאת האופנוענים בכבישי איילון נובמבר 2009/יותם רונן

אירוע המחאה נערך על רקע דיווחים שונים אודות הסכם פשרה בין הצדדים, אולם עדיין קיימים חילוקי דעות בין הצדדים. במשרד האוצר מסרבים לעצור את ייקור פוליסות ביטוח החובה ואילו הרוכבים מצידם מפנים כתף קרה להצעה להעלות משמעותית את גובה ההשתתפות העצמית לכדי 10,000 ועד 13,000 שקל במקרה של תאונה בתמורה לאי ייקור הפוליסות.

עדכון ראשון: 07:44

מחאת האופנוענים בכבישי איילון נובמבר 2009. יותם רונן
מחאת האופנוענים בכבישי איילון נובמבר 2009/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully