וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור התקבל: צ'יקו תמיר לא יורד בדרגה

10.11.2009 / 16:13

בית הדין הצבאי לערעורים קיבל את ערעורו של מפקד אוגדת עזה לשעבר וקבע כי תמיר יישאר בדרגת תת אלוף, אך קידומו יעוכב בשנתיים. השופט ציין כי במעשיו "הפר תמיר את ערכי האמינות"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: עידן גוראל וענת ברק, קריינות: ענת ברק )

בית הדין הצבאי לערעורים קיבל בצהרים (שלישי) את ערעורו של תת אלוף ומפקד אוגדת עזה לשעבר, משה (צ'יקו) תמיר והחליט להשאיר אותו בדרגת תת אלוף. בהחלטתו קבע בית הדין הצבאי כי "בהורדת הדרגה החמיר בית הדין החמרה יתרה". עם זאת, עונש של שלילת רישיון הנהיגה למשך שנתיים ועיכוב קידום הכולל איסור לכהן בתפקיד פיקודי למשך שנתיים נותרו על קנם. עם הקראת החלטת בית הדין לערעורים התחבק תמיר עם אשתו ועורך דינו.

נשיא בית הדין לערעורים, השופט שי יניב הסביר בפסק הדין כי בית המשפט נתן משקל רב בהחלטתו למליצי היושר של תמיר. "דברי המפקדים הבכירים מדברים בעד עצמם", אמר יניב. "תמיר הוא מבין המעטים שרבים כל כך חייבים להם. אדם שהקריב הקרבה אישית ומשפחתית במשך שירותו הצבאי".

השופט הוסיף כי "בשל דיווח האמת בעל פה למפקד המשטרה הצבאית בפיקוד הדרום, דמותו הייחודית של תמיר ונקודות הזכות יוצאות הדופן שצבר, באנו לכלל דעה שבפגיעה בדרגתו של תמיר החמיר בית הדין החמרה יתרה", שהיתה לפיו "פגיעה בלתי מידתית לאור נסיבות ההרשעה". יניב סיכם כי "מעשיו של תמיר, חמורים ככל שיהיו אינם מצדיקים הורדה בדרגה שהם כל עולמו, סמל לדרך החיים בה בחר וביטוי להערכה לה זכה ממפקדיו".

פסק דין בנושא תא"ל צ'יקו תמיר בית משפט צבאי בקריה בתל אביב נובמבר 2009. אורי לנץ
חברים באו לתמוך בתמיר. תא"ל תמיר עם תא"ל במילואים שמואל זכאי/אורי לנץ

ואולם, לצד ההערכה לתא"ל תמיר, ביקרו השופטים את מעשיו. השופטים אמרו שתמיר "זלזל במשמעת בכך שנתן לבנו לנהוג ברכב צבאי מבלי שיש לו רישיון תוך שהוא מעמיד בסיכון את בנו ואנשים אחרים. מעשה זה הוא חסר אחריות ומסוכן". "מעולם לא אמרנו שתמיר לא טעה", אמר עורך הדין משה ישראל שייצג את תמיר, "בית המשפט בטל גזר דין שהוריד אותו בדרגה וזה אומר הכול. הוכח שהוא מעולם לא שיקר".

הנהג שרכבו נפגע בתאונה עם תא"ל תמיר אמר לאחר קבלת הערעור לוואלה! חדשות, כי הוא "מאושר שהצדק יצא לאור ושצ'יקו יישאר תת אלוף וימשיך לשרת אותנו. כמובן שבאופן אישי אני מרגיש הקלה שכן גם אני הייתי חלק בעסק הזה. כאזרח אני שמח שהשופטים קיבלו את הערעור. עם ישראל צריך אותו".

תמיר הורשע בחודש יוני במסגרת עסקת טיעון, לאחר שהודה כי באפריל 2007 איפשר לבנו, בן 14, לנהוג בטרקטורון צבאי וכי לא דיווח על כך כי היה זה בנו שנהג במכונית ופגע במכונית אזרחית. על תמיר נגזרו שלושה חודשי מאסר על תנאי, שלילת רשיון לשלוש שנים והורדה לדרגת אלוף משנה.

הרכב בית הדין בערעורים כלל את נשיא בית הדין לערעורים אלוף שי יניב, האלופים במיל' עמרם מצנע וגיורא רום, השופט בדימוס והפרקליט הצבאי לשעבר אמנון סטרשנוב וכן סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה אילן שיף. תמיר, אחד ממפקדי השדה הבולטים בצה"ל, ערער על החלטת בית הדין המיוחד להורידו בדרגה לאלוף משנה.

הרכב השופטים שהרשיע לפני כארבעה חודשים את תמיר ואשר מנה את תת אלוף אבי לוי, תת אלוף יהודית גריסריו ותת אלוף (במיל') עודד מודריק מתח ביקורת חריפה על התנהלותו של תמיר. לדבריהם, "התנהגות הנאשם חותרת תחת יסוד האמינות ודיווח האמת". השופטים הוסיפו כי "אפשר אולי לומר שתמיר נהג באינסטינקט אבהי, אבל זה לא יכול לשמש כטיעון. צה"ל אינו יכול לסבול דיווחים שאינם אמת". בנוסף העבירו השופטים ביקורת קשה על התנהלותה של המשטרה הצבאית. "הם ביקשו לטאטא את האמת. הם גרמו לנחקר למסור תנאים חלקיים ופעלו להסתיר פרטי חקירה מהפרקליטות. הם כאילו בקריצת עין אמרו לו שיהיה בסדר".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
פסק דין בנושא תא"ל צ'יקו תמיר בית משפט צבאי בקריה בתל אביב נובמבר 2009. אורי לנץ
היה במתח רב בימים שלפני ההחלטה. תמיר/אורי לנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully