וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת טייטל: נעצר חשוד נוסף משבות רחל

יהושע בריינר

3.11.2009 / 20:33

השב"כ עצר היום את יוסף שפינוזה, תושב שבות רחל, שחשוד שהיה מעורב במעשים המיוחסים לטייטל. טייטל עבר בדיקה פסיכיאטרית ונמצא כשיר לעמוד לדין

כוחות הביטחון, השב"כ ומשטרת מחוז ש"י עצרו היום (שלישי) את יוסף שפינוזה, תושב שבות רחל בחשד במעורבות במעשים המיוחסים ליעקב טייטל, החשוד ברצח פלסטינים והנחת מטענים. שפינוזה נעצר לפני כשבועיים ביחד עם תושב נוסף משבות רחל אולם הם שוחררו כעבור מספר שעות, לאחר שנחקרו בפרשה. החשדות כנגד שפינוזה אינם ברורים בשלב זה.

שפינוזה, בן 47, נשוי פלוס שני ילדים. עבד בבניין עד שחלה לפני מספר חודשים בסרטן. מי שתמך בו בתקופת המחלה היה יעקב טייטל, שמצא בו חבר בשל העובדה כי השניים דוברי אנגלית שוטפת. "שפינוזה היה אדם שיותר מעורב בקהילה שלנו", מספר שמעיה תירם, דובר שבות רחל, "וודאי יותר מעורב מטייטל. אולי בגלל הקשרים בינו לבין טייטל השב"כ חושב שיש איזשהו קשר".

מחר צפוי טייטל להגיע להארכת מעצר ובשלב זה לא ברור אם יוארך גם מעצרו של שפינוזה. היום עבר טייטל בדיקה פסיכיאטרית שמצא אותו כשיר לעמוד לדין. לטענת עורך דינו עדי קידר, מדובר היה בבדיקה שטחית וקצרה ובכוונתו להעביר את טייטל בדיקה פסיכיאטרית מטעמו ביום חמישי הקרוב.

ביום ראשון הותר לפרסום כי כי השב"כ, ביחד עם משטרת ישראל, עצרו בחודש אוקטובר האחרון את טייטל, בן 37, תושב ההתנחלות שבות רחל, בחשד שעמד מאחורי סדרה של מעשי רצח והטמנת מטעני חבלה. טייטל, יליד פלורידה שבארצות הברית, נשוי ואב לארבעה ילדים, הוא החשוד בהטמנת מטען חבלה בביתו של פרופסור זאב שטרנהל בספטמבר 2008, וכן מטען חבלה באריאל במרץ 2008, ממנו נפצע באורח קשה מאוד נער בן 15. כמו כן טייטל חשוד ואף הודה ברצח של שני פלסטינים בשנת 97.

מחקירת השב"כ והמשטרה עולה כי טייטל פעל לבדו בכל האירועים המיוחסים לו. טייטל נעצר באוקטובר האחרון בזמן שהיה נתון תחת מעקב של השב"כ והימ"מ בשכונת הר נוף בירושלים, בעת שהדביק כרוזים הקוראים "ללכת בעקבות המפגע מבר הנוער בתל אביב" ולרצוח חברים בקהילה ההומו לסבית. טייטל היה נתון בחקירת שב"כ ולא הורשה לראות את עורך דינו עד לפני שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully