וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא כל כך נעים לראות מרכז טיפולי סגור

אייל דץ

3.11.2009 / 21:01

המרכז הטיפולי לילדים בשכונת שפירא בדרום תל אביב סגור כבר חודשיים בגלל קיצוצי תקציבים. בעיריית תל אביב מאשימים את הממשלה, ובינתיים לילדים אין לאן ללכת

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: עידן גוראל)

העיתונאים הבודדים שעוד בחרו להגיע להפגנה היום (שלישי) נגד סגירת מרכז שקד המתינו בקוצר רוח לילדים הזרים השייכים למרכז. אייטם על סגירת מעון לילדים עם קשיי התפתחות תמיד מצטלם טוב, אבל אין ספק שזה כאין וכאפס לעומת אייטם שכולל בתוכו פריים של ילדים זרים משחקים בלגו. הילדים הזרים לא הגיעו בסוף והעיתונאים המאוכזבים נאלצו להסתפק בילדים "רגילים" משכונת שפירא ובעשרות מפגינים קולניים שלא נרתעו מהגשם והגיעו למחות נגד סגירת מרכז שקד בשכונת שפירא בדרום תל אביב.

זה לא כל כך נעים לראות מרכז טיפולי לילדים בעלי צרכים מיוחדים משכונות מצוקה בדרום תל אביב סגור. בטח שהסכום השנתי שיכול להציל את המרכז הוא בסך הכול 150 אלף שקלים. רק לשם השוואה, תקציב חגיגות המאה לתל אביב שהסתיימו החודש עמד כולו על 43 מיליון שקלים. בינתיים, כבר חודשיים שמרכז שקד בשכונת שפירא בדרום תל אביב סגור והכול בגלל ששכונת שפירא לא מוגדרת, לפחות לא על ידי האנשים בחליפות ממשרד הרווחה, כשכונת מצוקה. אלו החליטו להוציאה מתוכנית "שיקום השכונות" ובעצם חרצו בכך את גורלם של ילדי שקד.

הפגנה נגד סגירת מעון ילדים בשכונת שפירא, נובמבר 2009. אורי לנץ
כבר חודשיים שמרכז שקד בשכונת שפירא בדרום תל אביב סגור והכול בגלל ששכונת שפירא לא מוגדרת, לפחות לא על ידי האנשים בחליפות ממשרד הרווחה, כשכונת מצוקה/אורי לנץ

התכנית של שיקום השכונות היתה בכלל רעיון של מנחם בגין שהוציא אותה לפועל אחרי המהפך של 1977. המטרה של התוכנית היתה לסייע כספית לכל אותן שכונות מצוקה שאף אחד לא סופר. בערבות השנים הלך הפרויקט והתמוסס, ועוד ועוד שכונות מצאו עצמם מחוץ לפרויקט, בניהם גם שכונת שפירא בדרום תל אביב. המחשבה של המדינה היתה פשוטה: מה שעבד ברמה הלאומית יעבוד גם ברמה המוניצפלית או בשפה ברורה יותר: הבו לי את בנייך היגעים והעניים, ואנחנו נשלח אותם למוקד 106 של העירייה שיטפל בהם.

הסיפור של מרכז שקד הוא דוגמא קלאסית לנזק שהביאה ההחלטה של המדינה. המרכז הוקם לפני כעשור לאחר ששיעור חריג מקרב ילדי הגנים בשכונת שפירא אובחנו כבעלי פערים התפתחותיים וקשיים רגשיים. המרכז שירת גם ילדים בעלי צרכים מיוחדים משכונות פלורנטין, קריית שלום, ונווה שאנן, כל זאת בעזרת תקציב עירוני וארצי משולב. עכשיו כשהארצי פרש נשאר העירוני בודד ואין לו שום כוונה לקחת אחריות על 300 הילדים של מרכז שקד לבדו.

מלבד מהאשמים הרגילים (הפרטה, ייזם וכו') טוענים המפגינים כי האחריות לסגירת המרכז מוטלת על עיריית תל אביב. הם דורשים מוועדת הכספים העירונית להביא את הכסף. העירייה מצידה טוענת כי מקבלי השירותים של מרכז שקד יכולים לבוא בטענות אך ורק לממשלה, שהחליטה על קיצוץ התקציב למרכז, במסגרת קיצוץ תקציב שיקום שכונות. העירייה טוענת כי מבחינתה היא לא גרעה ולו גם בשקל אחד מהתקציב שהיא מועידה למקום. עוד נמסר מהעירייה כי "לשירות שניתן על ידי המרכז הטיפולי ואשר נפגע כתוצאה מהקיצוץ, ישנו תחליף, שכן שירות זה ניתן על ידי המדינה דרך קופות החולים, באמצעות טופס הפנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully