וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין דוחים האשמות השמאל: טייטל פעל לבדו

יהושע בריינר ופנחס וולף

1.11.2009 / 20:50

בימין מגנים את מעשיו של טייטל וקוראים למפלגות השמאל לא להשתמש במעשיו כבסיס להסתה נגד הימין. ח"כ חסון: "אל לנו להכתים ציבור שלם, מדובר בעשבים שוטים"

חברי כנסת ושרים ממפלגות הימין ומספר פעילי ימין הגיבו הערב (ראשון) על מעצרו של יעקב טייטל החשוד ברצח פלסטינים ובהנחת מטענים. חברי הכנסת גינו את המעשים המיוחסים לטייטל אך יחד עם זאת דרשו מגורמים בשמאל לא להשתמש במקרה זה להסתה נגד הימין.

יו"ר מפלגת הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, אמר כי הוא "מגנה בתוקף את מעשיו של המחבל היהודי. זו התנהלות מטורפת של אדם בודד והיא זרה לדרכה של היהדות".

סגן ראש השב"כ לשעבר, ח"כ ישראל חסון (קדימה) אמר כי "אני מצפה שההנהגה היהודית ביהודה ושומרון תוקיע ותגנה את מעשיו הנפשעים של טייטל. עם זאת אל לנו להכתים ציבור שלם - לפעמים בערוגה מטופחת מוצאים גם עשבים שוטים".

החשוד ברצח פלשתינאים יעקב טייטל. אסור להשתמש
תושבי שבות רחל, היישוב בו גר יעקב טייטל, מביעים סלידה מהמעשים המיוחסים לו. טייטל/אסור להשתמש

פעיל הימין איתמר בן גביר אמר כי "אינני בעד אלימות, וודאי שלא כנגד יהודים, אך על גורמים כמו הפרופסור שטרנהל לעשות חשבון נפש, באמירותיו והמלצותיו לערבים לפגוע רק במתנחלים יש משום התרת דם ופרובוקציה שהביאה לאלימות".

בוועד מתיישבי בנימין אמרו כי אל לפוליטיקאים לנסות ולהשיג הון פוליטי על גבם של התיישבים. "אנו דוחים בשאט נפש את הניסיונות של עיתונאים ופוליטיקאים לנצל את הנסיבות המצערות כדי לעשות הון פוליטי על גבם של המתיישבים. גם אם יש מי שעשה מעשים שלא ייעשו, עדיין אוכלוסיית המתיישבים היא האיכותית, המוסרית והערכית ביותר במדינת ישראל".

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין אמר כי "המעשים מן הסוג המיוחס ליעקב טייטל הם חמורים, אסורים ופסולים לחלוטין. יש לברך את כוחות הביטחון על פיענוחן. כל בעל מצפון במדינת ישראל צריך להתקומם כנגד מעשים כאלה, כמו גם כנגד כל ניסיון נבזי להרוויח מהם הון פוליטי על ידי הטלת אשמה על ציבור שלם, שלא רק שלא קשור למעשים, אלא מתנגד אליהם בתוקף".

ראש מועצת מטה בנימין אבי רואה אמר כי "המעשים המיוחסים לחשוד הם חמורים ופסולים ובל יעשו, הן מבחינה מוסרית והן מבחינה חוקית. החשוד הוא אדם מוזר וחריג שאינו מלמד על הכלל. מתיישבי בנימין בכלל ושבות רחל בפרט הם ציבור איכותי, מוסרי ושומר חוק, ששולל מכל וכל את המעשים המדוברים. אני אחזק את ידי כוחות הביטחון על מאמציהם בפרשה. אני קורא לראשי השמאל והתקשורת לגלות אחריות ולא לפתוח במחול שדים שמבקש להכפיש את ההתיישבות על לא עוול בכפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully