וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים יידו אבנים על שוטרים בפינוי בגדה

יהושע בריינר

27.10.2009 / 13:03

כוחות הביטחון והמנהל האזרחי שבאו לפנות קרוואן מההתנחלות נריה זכו לקבלת פנים צוננת מהמתיישבים במקום שיידו לעברם אבנים. מוקדם יותר התעמתו מתנחלים עם פלסטינים באזור בנימין

כ-30 רעולי פנים יידו אבנים (שלישי) לעבר כוחות מג"ב שהגיעו ביחד עם אנשי המנהל האזרחי לפנות קרוואן בשכונת 'זית רענן' שבהתנחלות נריה שבבנימין. הכוחות השיבו בירי רימוני הלם ובאמצעים לפיזור הפגנות בעקבות ההתפרעות, אולם לא היו נפגעים ואיש לא נעצר.

לדברי גורם ביטחוני מדובר בפינוי מבנים בלתי חוקיים במקום. מאיר ברטלר מתנועת נאמני ארץ ישראל אמר בתגובה לדברים כי "ההרס והחורבן ביהודה ושומרון לא מקובל ומביא לתגובות ציבוריות נזעמות. ראוי שהמנהל האזרחי יפסיק לתפקד כגיס חמישי של אבו מאזן והחמאס ויתחיל לדאוג ליהודים העוסקים בבנין הארץ על כל חלקיה".

עימותים בין פעילי שמאל למתנחלים במסיק זיתים ליד חברון. יותם רונן
מתנחלים התעמתו עם פלסטינים במסיק/יותם רונן

הבוקר פרצו עימותים בין מתנחלים מקידה שבבנימין לבין תושבי כפרים פלסטינים באזור. המתנחלים פתחו בצעדה לכיוון הכפרים קריות ואל מור'ייר תחת הכותרת "אתם באים אלינו, אנחנו נבוא אליכם". זאת לאחר שלטענת המתנחלים, הפלסטינים מוסקים את זיתיהם בשטח ההתנחלויות של האזור, ומנצלים זאת כדי לאסוף חומר מודיעיני על מנת לבצע פיגועים כנגד המתיישבים. שוטרי מג"ב ויס"מ הגיעו למקום והפסיקו את יידוי האבנים ההדדי בין הצדדים. עד כה נעצר פלסטיני אחד בחשד ליידוי אבנים לעבר המתנחלים.

בתוך כך, עשרות עצי זית כרותים התגלו הבוקר בכפר תורמוס עיא, צפונית-מזרחית לרמאללה. לא ברור מתי העצים נכרתו, שכן רק היום הותר לפלסטינים להגיע לשטח, הנמצא בסמוך להתנחלות עדי עד. לפני כשבוע מסרו תושבי הכפר אל-מורייר בגדה כי מתנחלים השחיתו 47 עצי זית במטעיהם.

  • עוד באותו נושא:
  • מתנחלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully