וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איברי החייל לא נקברו, המשפחה תפוצה

גלעד גרוסמן

22.10.2009 / 21:44

מנהלו לשעבר של המכון לרפואה משפטית, פרופ' יהודה היס, שני רופאים נוספים במכון ומשרד הבריאות יפצו את הוריו של חייל שהתאבד ושרקמות מגופתו נשמרו במכון בלי ידיעתם

הערב (חמישי) הותר לפרסום כי בחודש מרץ הורה בית המשפט המחוזי בירושלים למנהל המכון לרפואה משפטית לשעבר, פרופ' יהודה היס, לשני רופאים נוספים במכון ולמשרד הבריאות לפצות בכמיליון וחצי שקל את הוריו של חייל שהתאבד.

החייל התאבד בירייה במהלך הטירונות שעבר בשנת 2001. גופתו הועברה למכון לרפואה משפטית בראשותו של פרופ' היס, שם נערכה בגופתו נתיחה לאחר המוות. הרופאים, שקיבלו אישור מההורים לבצע את הנתיחה, נאשמים בכך שלא יידעו אותם שהם מתכוונים לשמור במכון רקמות ודגימות מגופת בנם.

"אין חולק כי לא ניתן לתובע או למי מבני משפחתו כל הסבר לגבי הליך נטילת דגימות האיברים ושמירתן במכון כחלק מהליך הנתיחה", כתב השופט יורם נועם בפסק הדין שניתן בחודש מרץ האחרון. "כשחתם התובע על הסכמתו לנתיחה, לא היה מודע לפעולה משמעותית זו, שפגעה קשות ברגשותיו וברגשות בני המשפחה. קיימת אפשרות סבירה לפיה אם היה יודע זאת התובע היה שוקל שוב האם להסכים לנתיחה כזו".

עוד עולה מן הפסיקה כי לאחר שנודע להורים שהרקמות לא נקברו נגרם להם סבל נפשי רב. לאב נקבעו 60% נכות ולאם 20%. השופט נועם קבע כי את אביו של החייל יש לפצות בכ- 1.3 מיליון שקל על אובדן הכנסות ובסכום נוסף של כ- 250,000 שקל עבור הסבל והכאב שנגרמו לו, ואת האם ב- 50,000 שקל עבור הסבל והכאב שנגרמו לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully