וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של טל זינו: "נערער על העונש הקל"

20.10.2009 / 13:53

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר 9 שנות מאסר על אסעד שיבלי שהורשע בהריגתה של הילדה בת ה-9 בערב יום כיפור לפני שנתיים. אמה של טל: "העונש מעודד עבריינים"

יח"צ - חד פעמי

(צילום:אבישי גולן, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר הבוקר (שלישי) תשע שנות מאסר בפועל ושלוש שנות מאסר על תנאי על אסעד שיבלי, שהורשע בהריגתה של טל זינו בת ה-9 בערב יום כיפור לפני שנתיים. שיבלי נהג בטרקטורון בתוך הכפר ודרס את הילדה שרכבה על אופניה ליד בית הכנסת. על חברו של הדורס, מוחמד שיבלי, שנסע אף הוא בטרקטורון והורשע בהפקרת פצוע נגזרו שנתיים מאסר בפועל.

חיה זינו, אמה של טל אמרה לאחר החלטת בית המשפט כי "אנחנו שבורים מגזר הדין. האישומים נגד השניים הם כל כך חמורים ולא הולמים את העונש שנגזר עליהם. ציפינו לעונש שאותו ביקשה הפרקליטות להשית. העונש מעודד עבריינים, הם ימשיכו לעשות את מה שעשו ולהתפרע ביישובים שלנו. הבת שלי שילמה את המחיר, אבל אנחנו נערער על קלות העונש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"טל היתה ילדה שרצתה לבלוע את העולם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ילדה מלאת שמחת חיים"

סגן וממלא מקום נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, השופט יצחק כהן, קבע גם שלוש שנים על תנאי פסילה מלקבל או להחזיק רשיון נהיגה, לתקופה של 12 שנים מיום שחרורו בפועל, פיצוי למשפחת הילדה בסך של 50 אלף שקלים ותשלום קנס על סך 15 אלף שקלים. חברו, מוחמד שיבלי, שזוכה מעבירת הריגה, יצטרך אף הוא לפצות את משפחת הילדה ב-15 אלף שקלים, לשלם קנס בסך 5,000 שקלים ופסילה מלקבל או להחזיק רשיון נהיגה למשך חמש שנים בפועל ושנה על תנאי.

השופט כהן ציין בדבריו כי דבר לא ישיב את מאור עיניה הכבויות של ילדה, המביטה אליו בעת גזירת הדין, אולם אסור שהכאב והטרגדיה הקשים יפגעו במידתיות הראויה, בהתייחסות לנאשמים כאינדיבידואלים. בהתייחס לנאשם אסעד שיבלי ציין השופט כי "הוא נהג תוך מודעות ליום כיפור והמנהגים ליום זה, נהג תוך תעוזה עבריינית, באורח אכזר, פזיזות, אי אכפתיות גבוהה, הפקרות, קלות דעת בלתי נסבלת, דהר אל תוך הקהל באופן פרוע במהירות גבוהה".

עוד הוסיף השופט כי טענת הנאשם אסעד שיבלי בפני קצין המבחן, כי התאונה אירעה מאחר ואיבד שליטה על הטרקטורון, לאחר שהושלכו עליו אבנים, גרסה שכאמור הוכחה כשקרית, מעידה על חוסר הפנמת מעשיו הפסולים. השופט ציין כי בנוסף, צורמים דבריו המופיעים בתסקיר לפיהם הנאשם הביע כאב מול תוצאות האירוע, אומללות ורחמים עצמיים אודות גורלו שלו ולא בדל של מילת חרטה. גם במועד זה לא השכיל לקשר בין תוצאת האירוע, לבין מעשיו שלו ולהביע את החרטה הנדרשת, תחת זאת מיקם עצמו במרכזה של הטרגדיה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפרקליטות דורשת 20 שנות מאסר לדורס טל זינו. אבישי גולן, מערכת וואלה!
12 שנות מאסר, מהן תשע בפועל. אסעד שיבלי/מערכת וואלה!, אבישי גולן

בתחילת החודש דרשה הפרקליטות מבית המשפט לגזור על אסעד שיבלי 20 שנות מאסר, אולם בית המשפט בחר בסופו של דבר לגזור עליו עונש קל יותר. בשלב הטיעונים לעונש הציגה הפרקליטות באופן יוצא דופן מצגת תמונות של זינו, שנערכה על ידי בני משפחתה. לאחר מכן עלתה אמה חיה להעיד. "שנתיים ישבתי ולא דיברתי ואני מאוד רוצה לדבר". לדבריה, טל היתה ילדה ש"רצתה לבלוע את העולם, היתה מלאת שמחת חיים, רצון עש לעצמאות, תמיד מחייכת".

האם סיפרה שביום התאונה יצאה טל להיפגש עם חברותיה ליד בית הכנסת ביישוב. "היא ביקשה שאלביש אותה כולה בלבן. נתנה לי חיבוק ונשיקה, אמרה לי 'אל תדאגי, אני בסך הכל נמצאת ליד בית הכנסת ולא יוצאת משם'. וככה היא הלכה, כמו מלאך, יצאה מהבית, נתנה לי חיבוק ונשיקה וביקשה שלא אדאג".

כשעתיים לאחר מכן הגיעה האם לבית החולים, לאחר שנודע לה על דריסת בתה. "איבדתי את הדבר היקר לי מכל, את ילדתי האהובה. ואז ביקשתי לראות אותה. נכנסתי לחדר, היא היתה עטופה בשמיכה לבנה והורדתי את השמיכה מעליה. היא היתה שלווה ויפה, השיער שלה היה פזור, רק השפתיים שלה העידו בעצם על מה שקרה... חיבקתי אותה וצעקתי למעלה לשמיים שתחזור, אבל היא כבר לא ענתה לי".

עדכון ראשון: 11:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully