וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בחור הישיבה נרצח כי לא היה מספיק דתי"

איילה חננאל

9.9.2009 / 18:16

מהדיון בהארכת המעצר של שני החשודים בדקירת תלמיד הכולל בנתניה עולה כי הם ניהלו לפני מספר ימים ויכוח על רקע דתי. החשודים טענו כי עמיתם אינו נוהג לפי ההלכה היהודית

איתי חסיד

(צילום: איתי חסיד, קריינות ענת ברק, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

מדוע נרצח הלילה (רביעי) דוד מנשרוב, תושב נתניה בן 24? מדיון בהארכת מעצר של שני החשודים ברצח תלמיד הכולל עולה כי לפני מספר ימים הם רבו איתו וטענו נגדו כי הוא מתנהג בצורה בלתי נאותה במקום מגוריו, בניגוד להלכה היהודית. בית משפט השלום בנתניה האריך הערב בשמונה ימים את מעצר השניים, בני 22 ו-35.

לדברי פקד תומר כהן, ראש מחלק השרון בימ"ר מרכז אליו הועברה חקירת הרצח, "מחקירתנו עולה כי המניע לרצח הינו ככל הנראה סכסוך מתמשך שהחל לפני מספר ימים, בין התוקפים לקורבן על רקע מגוריהם המשותפים בכולל. בין היתר עולה כי בין השלושה היו חילוקי דעות בנושאי דת, אך לא רק. בשלב זה חשוד אחד שומר על זכות השתיקה ואילו החשוד השני החל למסור גרסה ראשונית אך טרם מודה בחשדות".

מנשרוב נדקר הלילה במהלך קטטה בה היה היה מעורב ברחוב פרופ' שור בנתניה. הוא פונה לבית החולים לניאדו במצב בינוני עד קשה, ובהמשך ומת מפצעיו. המשטרה עצרה שני חשודים במעשה, תושבי נתניה אף הם. הקורבן ושני החשודים ברצח למדו והתגוררו בכולל של הרב עמוס גואטה הסמוך למקום בו אירעה הדקירה.

בין היתר גבו השוטרים עדויות משכנים המתגוררים בסמוך לזירת הרצח. השכנים סיפרו לשוטרים כי התעוררו משנתם למשמע צעקות רמות. "כאשר התקרבנו לחלון ראינו שני גברים שהיכו גבר נוסף. צעקנו לעברם שנזעיק את המשטרה והם ברחו". הקורבן לעומת זאת, נותר מוטל על האדמה מדמם. עוד סיפרו השכנים לשוטרים כי בעת התקיפה שמעו את התוקפים צועקים לעבר הקורבן "עשית מעשה לא יהודי".

גורם בעיריית נתניה סיפר על הכולל של הרב עמוס בו למדו התלמידים, ואמר כי "מדובר במוסד עצמאי שבעצם משמש עלייה לרגל לנוער שוליים. בדרך כלל מי שמגיע לשם הם אנשים מרקע פלילי. הכולל של הרב רוצה לקרב אותם על ידי התורה לחזרה לקונצנזוס", אמר. האוכלוסיות שמגיעות לכולל הן מאוד בעיתיות והם "רגל אחת בתורה ורגל אחת בפשע", אמר הגורם.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • נתניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully