וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב משליט: "בריאותי מידרדרת, אני בדיכאון"

מערכת וואלה!

8.9.2009 / 19:22

כשלושה חודשים לאחר שנחטף התקבל מכתב מגלעד שליט, לאחר שישראל דרשה אות חיים כתנאי למשא ומתן על שחרורו. תוכן המכתב נשמר עד היום ע"י הוריו. "אני מחכה שהסיוט הבלתי נסבל הזה יגמר"

תאגיד כאן

כשלושה חודשים לאחר חטיפתו, באוקטובר 2006, התקבל בישראל מכתב ששלח החייל החטוף גלעד שליט להוריו. כך נחשף היום (שלישי). עד היום לא פורסם תוכן המכתב, שנשמר בידי הוריו של גלעד, אביבה ונעם שליט. המכתב נכתב על ידי שליט באוגוסט 2006, והוא היה תנאי לפתיחת משא ומתן לשחרורו, מאז נשלח המכתב, התקבלו בישראל שלושה אותות חיים נוספים, בהם קלטת שמע אחת.

במכתב, שככל הנראה הוכתב לשליט על ידי חוטפיו, נכתב: "אל אמא ואבא אחיי וחבריי אני שולח לכם שלום. הבריאות שלי מתדרדרת מיום ליום במיוחד קשה לי נפשית וזה גורם לי לדכאונות רבים. אני מכחה (הטעות במקור) שייגמר הסיוט הבלתי נסבל ואנושי בו אני נמצא ואני ישתחרר מהכלא הסגור והמבודד במיוחד אחרי שעבר יום הולדתי ה-20, אותו קיוויתי שנחגוג יחדיו".

שליט מוסיף: "אני פונה לממשלתי, ובמיוחד לרה"מ אהוד אולמרט ושר הביטחון עמיר פרץ, שיעשו הכל שביכולתם לשיחרורי במהירות האפשרית כי כל יום שעובר פוגע בי יותר, ושיענו לבקשות אל-מג'אהדין שעצרו אותי מתוך הטנק ליד כרם אבו-סלם (כרם שלום)".

נעם שליט, אביו של גלעד, אמר לאחר הפרסום כי "אני לא זה שפרסם את תוכן המכתב, ולכן אין בכוונתי להגיב". גם שמשון ליפמן, יו"ר המאבק למען שחרורו של שליט אמר הערב לוואלה! חדשות כי אין לו מושג כיצד התגלגל המכתב לכלי התקשורת וכי הוא כלל לא ידע על קיומו.

המכתב הועבר לצלב האדום ברצועת עזה. הצלב האדום העביר את המכתב למצרים, שמסרה אותו לעופר דקל, מי ששימש באותה תקופה כממונה על הטיפול בשבויים והנעדרים מטעם ישראל.

כזכור, בחודש יוני 2007 השמיע חמאס קלטת שבה נשמע קולו של שליט. בקלטת אמר שליט בין היתר: "אני גלעד בן נועם שליט, הכלוא אצל המוג'אהידין (הלוחמים). אמא ואבא, אחותי ואחי, חברי בצה"ל. אני מוסר לכם דרישת שלום ואת געגועיי לכולכם".

בחודש פברואר 2008 קיבלה ישראל מכתב משליט דרך צד שלישי. בחודש יוני 2008 קיבלה משפחת שליט מכתב נוסף מגלעד. המכתב, שאותו כתב החייל החטוף, הועבר להוריו כחלק מהתחייבות חמאס לנשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר.

  • עוד באותו נושא:
  • גלעד שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully