וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחיתת האונס של מטוס הקרב, עכשיו בווידאו

יהושע בריינר

3.9.2009 / 17:00

לאחר שהצוות הצליח לבצע נחיתת חירום ממהירות של כ-650 קמ"ש, מפרסם צה"ל תיעוד נדיר של הדרמה בשחקים. גורם בחיל: "הודענו שאם יחושו סכנה - שינטשו"

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל, עריכת וידאו: רן צימט)

צה"ל פרסם אחר הצהרים (חמישי) תיעוד נדיר של נחיתת אונס שביצע אתמול מטוס "סופה" (F16) בבסיס חיל האוויר ברמון. צוות המטוס שהמריא לטיסת אימונים שגרתית גילה זמן קצר לאחר ההמראה כי קיימת תקלה טכנית במנוע מטוס הקרב. בהחלטה משותפת עם מגדל הפיקוח, החליטו שני אנשי הצוות לכבות את המנוע ולבצע נחיתת אונס בבסיס. את הסרטון צילם מסוק אפאצ'י שטס באזור. בשל ההנחיה שלא להישאר במרחב האווירי של המטוס, נאלץ המסוק להישאר במרחק רב ממנו.

ההחלטה גררה התפרסות צוותי חירום על הקרקע, אך צוות המטוס הצליח לנחות בשלום. בעקבות האירוע, החליטו בחיל האוויר לקרקע את כלל מטוסי הסופה לאיתור מקור התקלה. הבוקר חזרו המטוסים לשגרת האימונים, והמטוס בו התגלה התקלה ממשיך לעבור בדיקות טכניות.

גורם בחיל סיפר לוואלה! חדשות כי "מיד לאחר ההמראה הבחין צוות המטוס בתקלה טכנית נדירה במנוע, אשר הובילה לכך שהמטוס נע במהירות גבוהה במיוחד של כ-650 קמ"ש". לאחר הכנת צוותי החירום על הקרקע, "הורנו לטייסים לכבות את המנוע ולבצע נחיתת אונס", סיפר.

לדברי הגורם, במהלך התקשורת עם הצוות, הם הונחו כי במידה שאינם יכולים לנחות בשלום הם רשאים לנטוש את המטוס. "היה חשוב להבהיר לצוות שהחיים שלהם חשובים יותר מהמטוס", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully