וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עמאר: "לא לשלב האתיופים בבי"ס חילוני"

נעמה טלמור

31.8.2009 / 9:49

הרב הראשי שלמה עמאר דחה את התכנית שהציג שר החינוך, לפיה ישולבו ילדי העולים יוצאי אתיופיה בבתי ספר ממלכתיים בפתח תקוה. משרד החינוך: "היום נמצא פיתרון לכל הילדים"

הרב הספרדי הראשי שלמה עמאר הודיע הבוקר (שני) לשר החינוך גדעון סער, כי מבחינה הלכתית אין בידו לאשר את התוכנית שהציע לשילוב תלמידי יוצאי אתיופיה במוסדות החינוך הממלכתי-חילוני בפתח תקוה, עם תגבור בלימודי יהדות. במשרד החינוך אמרו בתגובה כי "נמצא פתרון שיאפשר לכל הילדים לפתוח את שנת הלימודים. נבחנים מספר פתרונות ובמהלך היום יתקבלו ההחלטות".

מעיריית פתח תקוה נמסר כי ראש העיר נועד עם הרבנים עמאר ומצגר, בניסיון להגיע להסכמה, וכי הרב עמאר ביקש להתייעץ עם הרב עובדיה יוסף בעניין.

אמש פנה סער לראשון לציון, הרב הראשי הספרדי שלמה עמאר, והציג בפניו תוכנית שמטרתה לאפשר קליטת ילדים יוצאי אתיופיה בבתי הספר הממלכתיים בפתח תקוה. בשבועות האחרונים התקיימו בין השניים מספר שיחות בנושא, ואמש העביר סער לרב תכנית שגובשה בפיקוח על החינוך הדתי במשרד החינוך לקליטת ילדי העולים גם בבתי ספר חילוניים, מבלי שהדבר יפגע בהליך גיורם.

אתמול הודיע משרד החינוך בתום שימוע שנערך בלשכתו של מנכ"ל המשרד, שמשון שושני, למנהלי שלושת בתי הספר הפרטיים בפתח תקוה "דרכי נועם", "למרחב" ו"דעת מבינים", שסירבו לקלוט תלמידים ממוצא אתיופי, כי יפסיק בשלב זה את המימון מטעמו לבתי הספר. "הובא לידיעתנו ניסיון לגבש סיכומים חדשים בין עיריית פתח תקוה לשלושת המוסדות הפרטיים מאחורי גבו של המשרד, ושלא על דעתו. אנו עומדים על קליטת התלמידים בשלושת בתי הספר לפי השיבוץ המקורי", נמסר מהמשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully