וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש קבע: המחיר ליחסי מין - 200 שקל

רמי שני

25.8.2009 / 9:22

בתביעה בבית הדין לעבודה בב"ש נגד שלושה סרסורים שהעסיקו אישה בזנות, קבעה השופטת את המחיר עבור עבודתה ופסקה לה פיצויים של 36,333 שקלים

המחיר עבור יחסי מין עם פרוצה עומד על 200 שקלים. הקביעה הזו התקבלה לא בדיון לילי בין סרסורים, אלא בתוך כותלי בית המשפט. בדיון בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, התייחסה השופטת יהודית גלטנר-הופמן לתביעה שהגישה אישה שהועסקה במתן שירותי ליווי, נגד המעסיקים שלה. האישה תבעה שלושה מעסיקים שונים בבת ים, בירושלים ובאילת.

השלושה העסיקו אותה במשך החודשים הראשונים של שנת 2004. היא הגישה תביעה נגדם לבית הדין לעבודה בתל אביב, בסכום של 60 אלף יורו (כ-218 אלף שקלים) והתיק הועבר לבית הדין לעבודה בבאר שבע. אחד המעסיקים שלה, הואשם בסחר בבני אדם בעיסוק בזנות ונגזרו עליו 11 שנות מאסר ותשלום פיצוי בהיקף של חמשת אלפים שקלים, לכל אחת מהנשים שהעסיק.

גזר הדין משרטט תמונה קשה מאוד של חיי האישה במהלך התקופה שבה הובאה לישראל כדי לעסוק בזנות. המעסיק שלה, קנה אותה בחודש נובמבר בשנת 2003., לצורך העסקתה במתן שירותי מין. הוא ניסה למכור אותה לסרסור מקומי, אולם העסקה לא יצאה לפועל והוא החל להעסיקה בזנות בעצמו. בפברואר 2004, היא הועברה לירושלים ובסוף חודש מרץ 2004, היא הועברה לאילת. חודשיים לאחר מכן, היא נמלטה מהמעסיקים שלה, שלא שילמו לה כמעט על פעילותה ועל הרווחים שעשו מגופה.

בכתב ההגנה טען המעסיק, שמעולם לא התקיימו ביניהם יחסי עובד מעביד. השופטת גלטנר הופמן דחתה טענה זו: "אין מדובר במערכת יחסי עבודה במובנו הרגיל של המושג. אולם ביחסים שבין התובעת לנתבע גלומים היבטים של יחסי עובד ומעביד לאור העובדה שביצעה עבודה עבורו ושהנתבע הפיק רווח מעבודה זו".

בבואה לחשב את הפיצויים שמגיעים לה, התייחסה השופטת לרווחים כפי שנמסרו בעדויות וציינה, שהפיצויים אותם ביקשה גבוהים במידה ניכרת ממה שהיא באמת הרוויחה. עם זאת, הדגישה מהם המרכיבים מהם נגזרים הפיצויים ובתוך כך, קבעה את המחיר של קיום יחסי המין עימה: 'בהתאם לנתונים שפורטו, השכר הראוי המינימלי שזכאית התובעת בגין עבודתה בבת-ים הינו שכר עבור מתן שרות ל-10 לקוחות ליום, עבור 200 שקלים ללקוח במשך 20 ימים – כלומר שכר בשיעור של כ-40,000 שקלים, כתבה השופטת.

גלטנר הופמן דחתה את תביעתה של האישה לקבל פיצויים בגין הכאב והסבל שנגרמו לה. על פי החלטתה, האישה לא הציגה את כאביה וסבלה באופן שבו ניתן לתרגם אותם למונחים כספיים. היא הטילה על הסרסור שלה, לשלם לה סכום של 36,333 שקלים כשכר עבודה, למשך התקופה בה הועסקה בזנות.

  • עוד באותו נושא:
  • זנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully