וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"ס מתגייס למען שליט - יאסור ביקורים

איילה חננאל ואופק עיני

24.8.2009 / 16:19

השב"ס החליט לבטל ביקורי משפחות האסירים הפלסטינים בשל חשש לעימותים בינם לבין פעילי המטה לשחרור שליט. גורם בשב"ס אישר לוואלה! חדשות: "רוצים לעזור לגלעד"

גורמים בשירות בתי הסוהר אישרו היום (שני) לוואלה! חדשות כי הוחלט לבטל את ביקורי משפחות האסירים הפלסטינים שתוכננו למחר בבתי הכלא בארץ. הטענה הרשמית היא שהדבר נעשה על מנת למנוע עימות שעלול להתפתח בין המשפחות למאות פעילי המטה לשחרור החייל החטוף, גלעד שליט, הצפויים להגיע למקום על מנת להפגין.

גורם בשירות בתי הסוהר סיפר לוואלה! חדשות כי הדבר נעשה "במטרה לעזור לגלעד שליט". פעילי המטה צפויים להגיע מחר לבתי הכלא הדרים, אשקלון ומגידו. יש לציין כי רוב העצורים הביטחוניים שוהים בכלא הדרים.

שמשון ליפמן, ראש מטה המאבק לשחרור שליט, אמר לוואלה! חדשות כי "מצד אחד אני מצר על כך שניטלה מאיתנו ההזדמנות להעביר את המכתבים בערבית שהכנו למשפחות האסירים בכדי שתדענה שחוסר ההדדיות הזה אינו מובן מאליו, אולם יחד עם זה, אני רואה בכך הצלחה משום שהדבר אומר שאם נרבה בחסימות יפחתו הביקורים. אם כך זו הצלחה בפני עצמה". בהתייחס ל'תמיכה' לה זוכה מטה המאבק מהשב"ס אמר ליפמן כי "השב"ס פועל משיקולים שלו בעניין הזה. אני מעדיף שלא לפרש את זה כסיוע למטה המאבק".

לפני כחודש דחתה ועדת השרים לענייני חקיקה את הדיון בהצעת חוק של 19 חברי כנסת ממפלגות הימין למנוע ביקורים אצל אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל, כל עוד החייל גלעד שליט מוחזק בשבי. לפי ההצעה, יימנעו ביקורי משפחות וגורמים אחרים, אך לא ביקורי עורך דין ונציגים של הצלב האדום.

"הצעת החוק", נאמר בדברי ההסבר שלה, "באה לתקן את מצב האבסורד לפיו ארגוני טרור החוטפים אזרחים ישראלים כקלפי מיקוח, מונעים מהם ביקורים באופן גורף, ואילו חברים בארגוני טרור אלו היושבים במאסר בישראל, רשאים לקבל מבקרים. התיקון לחוק ימנע את אותם ביקורים, מלבד ביקור עורך דין כחוק וכן ביקור של ארגון הצלב האדום הבינלאומי פעם בשלושה חודשים". ההצעה, עליה חתומים חברי כנסת מהליכוד, ישראל ביתנו והאיחוד הלאומי, הוגשה כבר בנוסח דומה בכנסת ה-17 על ידי גלעד ארדן (ליכוד) ואריה אלדד (האיחוד הלאומי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully