וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון לנתניהו: "פירשו אותי לא נכון"

20.8.2009 / 23:00

ראש הממשלה נפגש עם המשנה שלו ל"שיחת בירור", בעקבות דבריו נגד ארגון שלום עכשיו והאליטות. בפגישה אמר יעלון: "אני מצר אם דבריי פורשו שלא כהלכה". נתניהו קיבל את ההבהרה

ראש הממשלה נגד משנהו: יממה לאחר חשיפת התבטאויותיו השנויות במחלוקת של המשנה לראש הממשלה משה יעלון נגד השמאל, נפגש איתו הערב (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ל"שיחת בירור" בקריה בתל אביב, אף שנתניהו נמצא בחופשה פרטית.

בפגישה אמר יעלון לנתניהו, כי כחבר הממשלה הוא שותף מלא לגיבוש מדיניותה וכי הוא נושא באחריות קולקטיבית לאותה מדיניות. יעלון טען בפני ראש הממשלה, כי דבריו לא פורשו כהלכה, לדבריו, הוא לא ביקר את מדיניות הממשלה או את ראש הממשלה בהתבטאויותיו, "ואני מצר אם הדברים פורשו בצורה אחרת". יעלון הסביר בשיחה כי הוא מכיר בחשיבות קיומו של דיון דמוקרטי פתוח, תוך כבוד הדדי לדעות שונות, ולדבריו גם במקרה הזה דבריו לא פורשו נכונה. נתניהו אמר ליעלון כי הוא מקבל את ההבהרה ומבחינתו הנושא סגור.

בכינוס של חטיבת "מנהיגות יהודית" של משה פייגלין הגדיר השבוע יעלון את תנועת "שלום עכשיו" ואת "האליטות" כ"וירוס". בתשובה לשאלת אחד הנוכחים באשר לכוונה לפנות את המאחז "בני אדם", אמר המשנה לראש הממשלה: "אנחנו עוסקים שוב בסוגיה שהווירוס, שהם שלום עכשיו ואם תרצו האליטות, הנזק שלהם גדול מאוד. מבחינתי יהודים יכולים וצריכים לחיות בכל ארץ ישראל לנצח".

מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה להצהרות, כי כי "דבריו של השר יעלון אינם מקובלים על רה"מ, לא במהות ולא בסגנון, ואינם מייצגים את עמדת הממשלה. אל מול פלורליזם הדעות בציבור הישראלי, רה"מ מאמין שצריך לשמור על כבוד הדדי ועל אחדות העם. וזה נכון לכל עת, ובייחוד לעת וביחוד לעת הזו".

דברי יעלון עוררו גם תגובות חריפות במערכת הפוליטית. ממפלגת קדימה נמסר, כי "זה פרצופו האמיתי של נתניהו. המשנה לראש הממשלה ניפץ הערב לרסיסים את מדיניות אחיזת העיניים והאשליות שפיזר נתניהו והוכיח למי שעוד היה צריך לאן מועדות פניה האמיתיות של הממשלה הזו. בוגי הוא נייר הלקמוס של ממשלת נתניהו. כל עוד הוא חבר בממשלה, לא חשוב מה נתניהו אומר בחוץ – ברור מה הוא הבטיח לבוגי בפנים. הציר ביבי-בוגי-פייגלין מסכן את האינטרסים של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully