וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנב כרטיס האשראי של הרמטכ"ל יואשם בתקיפה

18.8.2009 / 14:47

החייל החשוד שתקף וגנב נשק מחייל, ואף הצליח להשיג את פרטי כרטיס האשראי של הרמטכ”ל יואשם בשוד בנסיבות מחמירות והונאה בכרטיסי חיוב. אביו של החייל שהותקף: ”יש תפוחים רקובים בתוך הצבא”

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

כתב אישום יוגש ביום ראשון הקרוב נגד החייל החשוד בגניבת כרטיס האשראי של הרמטכ"ל, בגניבת כלי נשק ובתקיפת חייל. בהארכת המעצר היום (שלישי) הוחלט כי מעצרו של החייל יוארך עד להגשת כתב האישום, שצפוי לכלול סעיפים של גניבת שלושה כלי נשק, שוד בנסיבות מחמירות, ניסיון לביצוע גניבת נשק והונאה בכרטיסי חיוב.

בדיון נכח גם אביו של החייל שהותקף ונשקו נגנב ממנו, שהינו אב שכול ששכל את בנו השני במלחמת לבנון. האב נכח בדיון וזעם על כך שההתעניינות סביב הפרשה נובעת מגניבת כרטיס האשראי של הרמטכ"ל ולא מהתקיפה החמורה נגד בנו.

"למה אתם מדברים רק על כרטיס האשראי של הרמטכ"ל יש כאן שאלה של חיים. צריך לדבר פה על הערכים של החייל שבא מתוך המערכת, בזמן שיש לו קשרים עם גורמים פליליים ואני לא פוסל גם לאומניים. בשביל לגנוב נשק הוא היה מוכן להרוג חייל. על איזה ערכים אנחנו מגדלים את החיילים האלה. יש כמה תפוחים רקובים בתוך הצבא, מה זה הדבר הזה שחיילים מסתובבים עם כל הזבל של ג'לג'וליה".

בדיון ביקשה התביעה לחשוף את שמו של החייל החשוד, אולם סנגוריו של החייל, עורכי הדין עידן פסח, ובני קוזניץ הביעו התנגדות לכך וההחלטה בנושא תימסר בהמשך. השופטת, סגן אלוף מאיה הלר, אמרה כי החשדות כנגד החייל מעידות על "מסוכנות כללית וצבאית" ועל כן קיבלה את ההחלטה להאריך את מעצרו עד יום ראשון, אז כאמור יוגש נגדו כתב האישום.

עו"ד פסח אמר כי "חומר הראיות החלקי שקיבלנו מוכיח את טענותינו, שעל החייל הופעלו איומים ולחצים מצד גורמים פלילים, על מנת שישתף פעולה ויעביר כלי נשק. החייל התנצל על האירוע ועל גניבת כרטיס האשראי של הרמטכ"ל. חשיפת הפרשה הקלה עליו מאוד".

לפני מספר ימים נעצר החייל בחשד שגנב את כרטיסו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי מלשכתו בקריה וביצע באמצעותו רכישות בסכום של כ-2,000 שקל. איתו נעצר גם נער בן 17 מרעננה, שלפי החשד סייע לו. המשטרה חושדת כי השניים העבירו את הכרטיס לידי ערבי ישראלי מבאקה אל גרבייה.

מפרטי החקירה של המעורבים בפרשה, שחשפה את הקלות שבה הגיע חייל צה"ל לחפציו האישיים של הרמטכ"ל, עולה כי בכרטיס האשראי השתמשו לא רק תושב באקה אל גרבייה, אלא גם קופאיות שעבדו עימו בקצבייה. לדברי מצ"ח, אותן קופאיות הודו כי עשו שימוש בכרטיס, אולם בשלב זה לא ברור האם ידעו מי בעליו.

עוד עולה מהחקירה, כי בעל אותה קצבייה הגיש תלונה במשטרה לאחר שחשד כי עובדיו, ובהם גם חייל צה"ל שנעצר, עושים שימוש בכרטיס אשראי גנוב, שהתברר כשייך לקצין. עם זאת, המשטרה סגרה את התיק, משום שבעל הכרטיס עצמו לא הגיש תלונה.

ניתן לפנות ליהושע בריינר במייל: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully