וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המחאה: הרב הצבאי זומן לתיאום עמדות

13.8.2009 / 17:17

על רקע הפרסום בוואלה! חדשות לפיו הרב הצבאי הראשי תקף כתבה בעיתון "במחנה", בו יצא קצין דתי מהארון, התקיימה אתמול פגישת תיאום עמדות בינו ובין קצין החינוך הראשי

על רקע הפרסום השבוע בוואלה! חדשות, בו תקף הרב הצבאי הראשי תא"ל אבי רונצקי כתבה בעיתון "במחנה" בה יצא קצין דתי מהארון, קיים אתמול ראש אכ"א האלוף אבי זמיר פגישה משולשת עם תא"ל רונצקי ועם קצין החינוך הראשי תא"ל אלי שרמייסטר, המפקד האחראי על העיתון במטרה להרגיע את הרוחות בעקבות הדברים. בפגישה ביקש ראש אכ"א 'ליישר קו' בין הקצינים בעקבות הפרסומים האחרונים בהם הייתה לכאורה התערבות של הרבנות הצבאית בתחומים השייכים לחיל החינוך וביקש לקבוע 'גבולות גזרה' ברורים בין שני החילות.

כזכור, בעקבות הכתבה גיבה תא"ל שרמייסטר את עורכי העיתון וכמוהו גם דובר צה"ל שאמר כי דעתו של רונצקי לפיה 'אין מקום לכתבות על אנשים בעלי נטויות הפוכות' הינה דעתו האישית בלבד. אין זו הפעם הראשונה בה שני הקצינים נפגשים בעקבות המאבק בין שני החילות. לפני מספר חודשים זימן את השניים הרמטכ"ל לפגישה בלשכתו בעקבות כעסים הדדיים בחיל החינוך וברבנות הצבאית בגין התערבות בתחומים. מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדברים כי "ראש אכ"א מקיים פגישות עבודה שוטפות הן עם קצין חינוך ראשי והן עם הרב הצבאי הראשי. הפגישה אתמול לא נקבעה בעקבות פרסום או מכתב כזה או אחר".

בשנה האחרונה גברה המתיחות בין חיל החינוך לבין הרבנות הצבאית, זאת לאור מה שמגדירים קצינים בכירים כ'פלישה של הרבנות לתחומים חינוכיים'. עיקר המתיחות בא בעקבות פעילותה של ענף 'תודעה יהודית' ברבנות, שבשנה האחרונה מעביר הענף מעביר לחיילים תכנים תורניים, בנושאים ערכיים ומורשות קרב, נושא שהיה נחלת חיל החינוך. בנוסף הועברה ביקורת קשה נגד הרבנות הצבאית בעקבות שיחות שקיימו רבנים צבאיים עם לוחמים טרם הכניסה לעזה במבצע 'עופרת יצוקה', בה העבירו להם מסרים לאומניים ותורניים.

נראה כי חיל החינוך מצידו מנסה גם כן להביא תכנים בעלי אופי דתי לחיילים, ובאיגרת שהוציא לאחרונה תא"ל שרמייסטר התייחס האחרון לימי 'בין המצרים'. באיגרת מתוארת חשיבות בית המקדש לעם ישראל, שנאת החינם שגרמה לחורבן ונכתב כי "בצה"ל, הקוטביות כמו גם מחלוקות פוליטיות הינם מחוץ לגבולות הלגיטימיים. אחריותנו כמפקדים להוות דוגמא ולכנס תחת אותה המטרה את גווניה הרבים של החברה". בצה"ל אומרים כי מדובר באחת מיני איגרות שמפיץ קח"ר מספר פעמים בשנה ואין בו בשום אופן על מנת להתחרות עם איגרות שמפיץ הרב רונצקי.

ליצירת קשר עם יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully