וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנות הצבאית נגד הקהילה ההומו-לסבית

9.8.2009 / 23:14

כתבה ש"הוציאה מהארון" קצין דתי בצה"ל, מעוררת את זעמם של בכירי הרבנות הצבאית. הרבצ"ר רונצקי: "אין מקום לכתבה על בעלי נטיות הפוכות". צה"ל: "מדובר בדעות אישיות"

ברבנות הצבאית זועמים בעקבות כתבה שפורסמה לפני מספר שבועות בעיתון צה"ל "במחנה", במסגרתה רואיין קצין דתי ש"יצא מהארון". בכתבה המדוברת שפורסמה לקראת מצעד הגאווה, התראיין רס"ן יהושע גורטלר, קצין דתי המשרת כעוזר משפטי לפרקליט הצבאי הראשי, בו הוא מתאר כיצד יצא מהארון במהלך שירותו הצבאי וזאת בצל היותו אדם מאמין חובש כיפה.

לוואלה! חדשות נודע כי בעקבות כך התקבלו ברבנות הצבאית מספר תלונות, שהניעו את הרב הצבאי הראשי, תת אלוף אבי רונצקי, להעביר באחרונה מכתב לראש אכ"א, האלוף אבי זמיר ולקצין חינוך ראשי, תת אלוף אלי שרמייסטר, ובו הביע זעם על הפרסום. "אין מקום לכתבה על אנשים בעלי נטיות הפוכות בעיתון של הצבא", כתב הרב רונצקי.

קצין בכיר ברבנות הצבאית אף היה תקיף יותר. "זו פשוט בושה וחרפה", אמר הקצין, "לא על דברים כאלה אמורים לקרוא חיילים וקצינים שבסופו של דבר מכניסים את העיתונים הללו לבתיהם. למה צריכים לקרוא על אנשים כאלה? כואב מאוד שעיתון של הצבא מפרסם כתבות שכאלה ולשים בראש הכתבה דווקא קצין דתי? אין מילים". עוד אמר הקצין כי "זו פשוט חרפה וזו לא הבעיה הראשונה עם 'במחנה'. בעבר כבר פירסמו מאמר נגד הרבנות וכן הופיעו בעיתון תמונות לא צנועות".

בכתבה שפורסמה בעיתון "במחנה" מגולל רס"ן גורטלר את הבעייתיות בלהיות דתי והומו. "אם היו מבקשים ממני להתראיין בנושא לפני שלוש שנים, הייתי מסרב", סיפר הקצין בראיון, "היום אני מספיק בטוח בעצמי ומספיק חשוב לי להעביר מסר לחיילים ולסביבה שאני שלם עם עצמי. אם לא ניחשף באומץ, אף אחד לא ייעשה את זאת עבורנו". בכתבה גם מספרים חיילים נוספים בשירות על הקשיים הרבים כהומואים בצה"ל.

"צה"ל משבץ את חייליו לא על פי נטיותיהם"

טוראי עומר ראובן המשרת ככבאי בבסיס רמת דוד סיפר ל"במחנה": "אני לא מתחבר לאף אחד, וזו בעיה להיות שבוע שלם במקלחת עם אנשים שמסתכלים עלייך וחושבים אם זה עושה לי את זה. אני נאלץ להתקלח בחדר של המפקדים". אין זו הפעם הראשונה בה נמצא "במחנה" בלב סערה בצה"ל בשל פרסום כתבות על הומואים. במאי 2001 החליט קצין חינוך ראשי ולימים האלוף אלעזר שטרן לסגור את העיתון לשבועיים, זאת לאחר שבעיתון פורסמה כתבת שער תחת הכותרת "כך יצאתי מהארון", בה תיאר אלוף משנה במילואים את סיפורו האישי.

לדברי גורמי צבא, קצין חינוך ראשי סבור כי יש מקום לפרסם בעיתון "במחנה" כתבות המהוות ביטוי למגוון רחב של עמדות דעות ואורחות חיים. תגובת דובר צה"ל: "צה"ל משבץ את חייליו על פי צרכי הצבא, נתוניהם האישיים וכישוריהם ולא על פי נטיותיהם המיניות ומגדרם. כל אמירה אחרת מייצגת דעה אישית ולא את מדיניות צה"ל".

מקורביו של גורטלר מסרו לוואלה! חדשות כי :"מצער מאוד שהרב הראשי העיר הערות סקטוריאליות והומופוביות היוצאות נגד מגזר שלם שתורם לצה"ל". עם זאת, הם הוסיפו כי דברי הרב אינם משקפים את הגיבוי לו זכה גורטלר מקרב מפקדיו ועמיתיו ביחידה. "אנו מרוצים שרונצקי אינו מייצג את הרוח הכללית בצה"ל".

בחודש יולי השנה התחוללה סערה סביב התבטאות הרב הצבאי הראשי שאמר כי לדעתו בנות אינן צריכות לשרת בצה"ל. רונצקי אמר אז דברים מהם ניתן היה לפרש כי שירות בנות בצה"ל מנוגד להלכה. בעקבות הסערה הציבורית שהתבטאותו של תא"ל רונצקי חוללה, הועלתה דרישה מהרמטכ"ל לפטרו.

(פרסום ראשון: 23:14)

לפניות: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully