וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי מבקש מהנשיא: הענק חנינה לבניזרי

עדי שמחוביץ ופנחס וולף

9.8.2009 / 20:50

יו"ר ש"ס פנה לנשיא המדינה שמעון פרס וביקש ממנו להעניק חנינה כללית לשר לשעבר ממפלגתו שלמה בניזרי. "כבן עדות המזרח, כסגן רה"מ וכיו"ר תנועת ש"ס, הגעתי למסקנה כי זו בקשה שאין מוצדקת ממנה"

ש"ס דואגת לשר לשעבר מטעמה שלמה בניזרי, עליו נגזרו ארבע שנות מאסר. במכתב ששלח יו"ר ש"ס אלי ישי לנשיא המדינה שמעון פרס, התבקש הנשיא להעניק חנינה כללית לבניזרי.

ישי כתב כי "כאיש ציבור, כבן עדות המזרח, כשר הפנים וסגן רה"מ וכיו"ר תנועת ש"ס, אני מצטרף לבקשה זאת לאחר שהגעתי למסקנה כי זו בקשה שאין מוצדקת ממנה. היענות זאת לא זו בלבד שהיא מתחייבת ומוצדקת, לפי כל מבחן, אלא אף תישא בכנפיה מזור לבניזרי ולמשפחתו, ובעיקר למעגל רחב של אזרחים".

ישי כותב עוד כי "בניזרי היה שותף מלא לגישה המיוחדת של תנועת ש"ס הדוגלת בכבוד לבריות, באהבת ישראל, בהרמת קרנם של בני עדות המזרח, בהפיכת כור ההיתוך הישראלי לנחלת כל השבטים ובעשייה ציבורית ממלכתית".

בניזרי הורשע באפריל 2008 בבית המשפט המחוזי בירושלים, כי קיבל מקבלן כוח האדם, משה סלע, כספים וטובות הנאה בזמן כהונתו כשר העבודה והרווחה, בתמורה העביר בניזרי לסלע מידע על מנת לעזור לו בעסקיו. יחד עם בניזרי הורשע בפרשה גם הרב ראובן אלבז. אלבז הורשע בתיווך לשוחד ובקשירת קשר לביצוע פשע.

זו אינה הפעם הראשונה שבה ישי מתערב לטובת מקורבים לש"ס המסובכים בפלילים. הוא פנה בכתב לשופט משה דרורי בבקשה להתחשב במי שכונה ה"אברך הדורס", איתמר ביטון, בנו של רב העיר חדרה. השר ישי כתב במכתבו שהוא מכיר את הנאשם ואביו, ועל רקע רצונו של הדורס להתמנות כדיין, אין זה ראוי להרשיעו.

"לדחות המאסר עד לאחר החגים"

היום פנה השר לשעבר שלמה בניזרי באמצעות פרקליטיו לבית המשפט העליון, בבקשה לדחות את תחילת ריצוי עונשו בחודש וחצי. בניזרי, שנשלח לפני למעלה מחודש לארבע שנות מאסר בפועל, אמור להתחיל את ריצוי עונשו באחד בספטמבר, אולם כעת מבקשים פרקליטיו להתחיל את ריצוי העונש ב-18 באוקטובר.

במכתב שהועבר לבית המשפט מונים פרקליטיו של בניזרי שורה של בעיות שעמן מתמודד בניזרי ושבגינן הוא מבקש לדחות את תחילת ריצוי מעצרו. בין היתר מציינים פרקליטיו של בניזרי כי עליו להשלים בדיקות רפואיות בטרם יתייצב למאסרו. כמו כן מבקש בניזרי "לבלות את תקופת החגים עם בני משפחתו ובייחוד אימו וכך שיתאפשר למבקש להשתתף בהולדתם של שני נכדיו אשר עתידים לבוא לעולם".

בא כוחו של בניזרי, עורך הדין אבי חימי, ציין כי "בקשתו של בניזרי הינה בקשה אנושית ואני סבור כי בנסיבות העניין אין בהיענות לה כדי לפגוע באינטרס הציבורי". הפרקליטים צירפו לבקשתם מסמכים רפואיים והוסיפו כי "שתי כלותיו של המבקש עתידות ללדת במהלך תקופת החגים והמבקש מעוניין להשתתף בהולדת נכדיו ובברית המילה".

עוד צוין בבקשה שהגישו פרקליטיו של בניזרי כי "המבקש עותר לבית המשפט הנכבד לאפשר לו לקיים את חגי חודש תשרי, על כל משמעותם, יחד עם רעייתו, שמונת ילדיו, משפחתם המורחבת ובייחוד עם אימו, לאור גילה המתקדם (81) ומצבה הרפואי, בטרם יתייצב למאסרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully