וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 12 שהחלימה משפעת החזירים לקתה בדום לב

נעמה טלמור

3.8.2009 / 15:47

הילדה אושפזה בבית החולים לאחר שאובחנה כחולה בשפעת החזירים והחלימה. היום היא לקתה בדום לב ונשימה ואושפזה שוב. משרד הבריאות: "הילדה סובלת ממחלה כרונית מורכבת"

ילדה בת 12 אושפזה היום (שני) במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה, לאחר שלקתה בדום לב ונשימה בביתה. הילדה אושפזה כבר לפני עשרה ימים באותו בית החולים לאחר שאובחנה כחולה בשפעת החזירים. לאחר מספר ימים בהם קיבלה טיפול נגד השפעת, שוחררה לביתה.

ממשרד הבריאות נמסר בעקבות המקרה כי "בית החולים מקיים בדיקות לבירור הסיבה להידרדרות הפתאומית במצבה של הילדה. יש להדגיש כי היא סובלת ממחלה כרונית קשה ומורכבת".

בתוך כך, בדיקה שערך משרד הבריאות גילתה שהצעירה בת ה-24 שהלכה אתמול לעולמה בבית החולים בנהריה, מתה כתוצאה מדלקת ריאות. המחלה הייתה סיבוך של שפעת החזירים, שבה לקתה הצעירה.

בשבוע שעבר מת שמעון עזרן בן ה-34 מסיבוך של שפעת החזירים. הוא הלך לעולמו בבית החולים יוספטל באילת, לאחר שאושפז ומצבו הידרדר. בישראל אובחנו עד כה למעלה מ-1,700 חולים בשפעת החזירים, אולם רק 20 הגודרו כמקרים קשים. בין המקרים הללו: אישה בת 50 הסובלת ממחלות כרוניות ומאושפזת ביחידת טיפול נמרץ בבית החולים מאיר בכפר סבא, ואישה בת 62 הסובלת מחלת לב ומאושפזת ביחידת הטיפול הנמרץ בבית החולים סורוקה.

מנכ"ל משרד הבריאות אבי ישראלי סקר היום בפני ועדת הבריאות של הכנסת את הערכות משרד הבריאות להתפשטות המחלה ואמר: "אנו עוקבים בדריכות אחרי מה שקורה בחצי הדרומי של כדור הארץ .שיעור ההתפשטות במדינות אלו גבוה יותר. להערכתנו, 25% מכלל האוכלוסייה בישראל עלול להידבק במחלה. מדובר בהערכה בלבד ואין לנו אומדנים מדויקים. אנו מעריכים כי אם המחלה תתפשט בישראל הדבר יביא להיעדרות עובדים של 25% עד 45%, סגירת מוסדות חינוך ומקומות ציבוריים, פגיעה ניכרת בהיקפי מסחר וענפי משק וירידה ביכולת תפקוד של מערכות חיוניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully