וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: להאשים את ליברמן בקבלת שוחד

איילה חננאל ועדי שמחוביץ

2.8.2009 / 16:02

היחידה הארצית לחקירות הונאה סיימה את החקירה נגד שר החוץ וממליצה להעמידו לדין בגין לקיחת שוחד ועבירות נוספות. ליברמן: "מנהלים נגדי מסע רדיפה"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

היחידה הארצית לחקירות הונאה הודיעה היום (ראשון) כי סיימה את החקירה בעניינו של שר החוץ אביגדור ליברמן. בהודעה רשמית של המשטרה נאמר, כי נמצאה תשתית ראייתית נגד ליברמן וחשודים נוספים בעבירות של לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור, שיבוש מהלכי משפט והטרדת עד וכן עבירות לפי חוק איסור הלבנות הון. ראש אגף החקירות, ניצב יואב סגלוביץ', אימץ את מסקנות היחידה הארצית לחקירות הונאה.

בתגובה להמלצת המשטרה מסר ליברמן, כי "כבר 13 שנים שהמשטרה מנהלת אחריי מסע רדיפה, וככל שכוחי הפוליטי וכוחה של 'ישראל ביתנו' עולה, כך גם מחריפים הניסיונות לסלק אותי מהפעילות הציבורית. לא היתה סיבה אמיתית לפתיחת החקירה נגדי, ואם החשדות היו מבוססים אז החקירה לא היתה נמשכת למעלה מעשור". ליברמן הוסיף, כי "אין כל בסיס להמלצת המשטרה וכפי שבמקרים אחרים המלצות המשטרה על העמדה לדין הסתיימו ללא כתב אישום או בזיכוי, כך צריך להיות גם במקרה הזה".

הפרקליטות העבירה לפני זמן קצר הודעה לבג"ץ במסגרת עתירתו של ליברמן בעניין עינוי הדין שנעשה לו בהתמשכות החקירות נגדו. לדברי הפרקליטות, התיק עצמו יועבר אליה בעוד מספר ימים, בשל הצורך להשלים את סידור ורישום החומר. "הפרקליטות תתן עדיפות עליונה לטיפול בו על מנת להעבירו לשולחן היועץ המשפטי בהקדם האפשרי לשם קבלת החלטה סופית בעניין ללא דיחוי". עוד הוסיפה הפרקליטות כי ההודעה על סיום החקירה עוכבה בשל נסיעתו של ליברמן לחו"ל במסגרת תפקידו.

שלוש שנים של חקירה

חקירתו של ליברמן החלה כבר באפריל 2006, אז הורה היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז על פתיחתה. לפי החשד, עסקיו של ליברמן המשיכו לפעול בזמן שכיהן כחבר כנסת ואף כשר התשתיות הלאומיות בממשלתו של אריאל שרון. המשטרה חושדת, כי לחברה בשם "מ.ל. 1", אותה ייסדה בתו, הועברו מיליוני שקלים מחו"ל, בעוד החברה העבירה לידי ליברמן האב משכורות בגובה למעלה מ-600 אלף שקל באותה התקופה. עוד נטען כי העברות הכספים והפעולות הפורמליות בוצעו על ידי עורך דינם.

לפני כשנה, באוגוסט 2008, החליט היועץ המשפטי לממשלה לגנוז את תיק החקירה הקודם נגד ליברמן, שנפתח בשנת 2001 בעקבות דו"ח מבקר המדינה, בנוגע לחשדות שנגעו לעבירות על חוק מימון מפלגות וכן עבירות מרמה והפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד בנוגע למפלגת "ישראל ביתנו" וחשדות לקבלת שוחד מאיש העסקים דוד אפל. ההחלטה לסגור את תיק החקירה נומקה בהעדר ראיות מספקות.

לפני כשבועיים אמר לוואלה! חדשות גורם בכיר במערכת אכיפת החוק, כי "הראיות נגד אביגדור ליברמן חותכות וכתב אישום נגדו הוא רק עניין של זמן". הבכיר הוסיף, כי "ככל שמתעמקים בחומר הראיות, אנו נדהמים לגלות מה ליברמן הרשה לעצמו לעשות". הבכיר ציין עוד כי בפרקליטות שואפים להגיש את כתב האישום, בכפוף לשימוע, מוקדם ככל האפשר. “אין לנו שום רצון או כוונה למרוח את התיק. אנו מודעים לביקורת הציבורית בנוגע לאורכה של החקירה, שחלקה מוצדקת, ומיד לאחר שיסתיימו כל השלמות החקירה, אנו נגבש כתב אישום".

בנוגע לסעיפי האישום, ציין הבכיר כי "ליברמן הפליל את עצמו בכל הנוגע להלבנת הון ומרמה, וכעת דנים בפרקליטות אם האישום יכלול בתוכו גם אישום בגין שוחד”. הבכיר סירב להתייחס לשאלה האם מופעל לחץ פוליטי על הפרקליטות נוכח העובדה כי השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הוא חבר בישראל ביתנו וכן כי שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן מונה בהתאם לבקשתו של ליברמן. “לחץ זו לא המילה המתאימה, אבל אין ספק שמרגישים מעין רוח מפקד אחרת".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully