וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני הרוגים באירוע ירי בת"א

איילה חננאל ונעמה טלמור

1.8.2009 / 0:50

חמוש פתח בירי לעבר מרכז של הקהילה ההומו-לסבית ברחוב נחמני בעיר. המשטרה עורכת מצוד אחר האיש. מאות קיימו הפגנה ספונטנית בזירת האירוע

יותם רונן

(צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: רן צימט)

שני בני אדם נרצחו אמש (שבת) בפיגוע ירי ברחוב נחמני, פינת רחוב אחד העם בתל אביב. צוותי מגן דוד אדום טיפלו בארבעה פצועים באורח קשה, פצוע אחד במצב בינוני וחמישה פצועים באורח קל ופינו אותם לבתי החולים איכילוב בתל אביב, וולפסון בחולון ושיבא בתל השומר. הנרצחים הם בשנות העשרה והעשרים לחייהם. מוקדם יותר דיווחה המשטרה על שלושה הרוגים, אך הודיעה כי מדובר בטעות.

בעקבות האירוע הפגינו במקום מאות בני אדם. אחד המפגינים, יונתן מישעל, אמר לוואלה! חדשות: "אנחנו עומדים כאן כרגע נגד ניסיון להחזיר אותנו שנים אחורה לזמן שאנשים היו צריכים לפחד מהזכות הטבעית שלהם לאהוב את מי שהם רוצים לאהוב".

על פי החשד, הולך רגל לבוש שחורים התקרב לעבר מרכז של האגודה לזכויות הפרט לנוער הומו-לסבי בתל אביב, בעת שנערך במקום מפגש של נוער גאה. החשוד, שהיה ככל הנראה רעול פנים, נכנס לקומת המרתף בו שוכן המרכז ופתח בירי מרובה M16 ונמלט מהמקום. עדי ראייה דיווחו כי החשוד נמלט לכיוון שדרות רוטשילד רק לאחר שירה באישה נוספת בצאתו מהמרכז.

מפקד מחוז ת"א, סגן ניצב שחר איילון, הורה לשאר מרכזי הקהילה ההומו-לסבית בתל אביב לסגור את שעריהם למשך הלילה. זאת, מהחשש שהיורה ינסה לפגוע בחברי הקהילה במקומות נוספים. הוראה זו התקבלה בתרעומת בקרב גורמים בקהילה ההומו - לסבית, "הלילה כבר איבדנו בית אחד, ובמקום לשמור עלינו ולאבטח את המוסדות, אנו נזרקים לרחובות" אמרו גורמים בקהילה.

גופות הגבר והאישה היו מוטלות זו לצד זו

עד ראייה סיפר לוואלה! חדשות: "שמענו יריות כשישבנו במסעדה סמוכה. מול המרכז ההומו-לסבי נשמעו יריות וראיתי את אחד הנערים יוצא החוצה מדמם מהיד. ברחנו מהר מהמקום". עד ראייה נוסף סיפר: "ראיתי רעול פנים רץ בסמיכות לבניין כשהנשק בידו ויורה באישה שניסתה להימלט". במועדון מתכנסת מדי מוצאי שבת קבוצת נוער הומו-לסבי.

אנשי זק"א שהיו במקום סיפרו לוואלה חדשות: "להפתענו לא היה דם רב במרתף, שנראה כמו מרכז נוער לכל דבר - עם שולחנות סנוקר למשחק וכסאות מונחים בצורת ח' ושולחן קטן להכנת קפה ותה. שם, ליד השולחן, היו מוטלות גופת הנערה וגופת הגבר זה לצד זה. היה נראה כי הם נורו מטווח אפס וכי לרוצח שנכנס למרתף הייתה ממש מטרה ממוקדת לירות קודם בהם".

עדת ראייה נוספת סיפרה: "שמעתי מספר יריות חזקות ואז התחילה המולה מטורפת וצרחות. האנשים מבתי הקפה הסמוכים החלו לברוח ואני, שהגעתי מכיוון רוטשילד לנחמני, הבחנתי פתאום באיש לבוש שחורים רעול פנים עם רובה ביד, רץ לכיווני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"לא היה מידע מוקדם"

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הגיע לזירת האירוע ומסר: "לא היה מידע מודיעיני מוקדם המרמז על התקרית, מה שידוע נכון לשעה זו הוא שהיורה היה לבוש שחורים בלבד".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), הגיע במהלך הלילה לזירת פיגוע הירי בתל אביב, כדי לחזק את ראשי האגודה ההומו-לסבית והפעילים והביע צער עמוק ותדהמה על ההתקפה. לדברי הורוביץ, "זוהי ההתקפה החמורה ביותר נגד הקהילה הגאה בישראל אי פעם".

שר החינוך גדעון סער, התייחס אף הוא לתקרית הירי. לדבריו, "זהו פיגוע מתועב, מי שביצע אותו הוא תואם טליבן, ששונא את החירות ומחזיק בתפישה שמאיימת על דמותה ועתידה של ישראל כחברה חופשית".

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully