וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים אלימים בין חרדים לשוטרים בי-ם

איילה חננאל

1.8.2009 / 18:30

הקרב על חניוני העיר העתיקה ממשיך. מאות חרדים משתרעים על הקרקע וחוסמים את הכניסה לחניון קרתא, תוך שהם מתעמתים עם השוטרים. שוטר נפצע באורח קל כשאחד המפגינים בעט בו

מאות חרדים מפגינים גם השבת בירושלים, נגד פתיחת חניון קרתא הסמוך לשער יפו בעיר העתיקה. המפגינים מתגודדים ברחוב שבטי ישראל בעיר, סמוך לרחוב הנביאים, קוראים קריאות מחאה, משליכים ביצים ויורקים לעבר השוטרים.

כ-150 מהמפגינים מתעמתים עם השוטרים. רבים מהם השתרעו על הכביש המוביל לחניון, והמשטרה נאבקה לפנותם. שוטר נפצע באורח קל לאחר שאחד המפגינים בעט בו. במקביל, ניסו מפגינים נוספים לחסום את הכניסה לחניון ספרא הסמוך. המשטרה מנעה זאת מהם ואף ביצעה 15 מעצרים.

המהומות בירושלים החלו לפני יותר מחודש עקב החלטת ראש העיר ניר ברקת לפתוח את חניון ספרא בשבתות. ההחלטה הובילה לעימותים קשים, בעקבותיהם חזר בו ברקת מהחלטת והציע פשרה - לפיה חניון קרתא ייפתח בסוף השבוע. גם פשרה זו נדחתה, ובעקבותיה התחדשה האלימות בבירה.

מוקדם יותר התקיימה בכניסה לחניון קרתא משמרת מחאה של פעילים חילונים. במסגרת הפעילות, חילקו פעילי הארגון מפות ירושלים, רשימת עסקים פתוחים בשבת בעיר, ופרחים לתיירים שהגיעו מחוץ לעיר לחנות בחניון. מ"פורום הארגונים למען ירושלים חופשית" נמסר: "מטרת הארוע להוות משקל נגד למיצוב השלילי שיש לירושלים בתקשורת, בעקבות התמונות הקשות של ההרס והוונדליזם בהפגנות החרדים. החניון המלא מוכיח את נחיצותו, ואנו שמחים שתיירים מחוץ לירושלים מבינים בזכות הפעילות שיש גם ירושלים אחרת - שפויה ומזמינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully