וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים אברג'יל יערערו לעליון נגד הסגרתם

עדי שמחוביץ

28.7.2009 / 12:09

ביהמ"ש המחוזי בירושלים החליט כי האחים יצחק ומאיר אברג'יל ושלושה מאנשיהם יוסגרו לארצות הברית. העבירות המיוחסות לחמישה כוללות רצח, הלבנת הון, סחיטה באיומים והשתייכות לארגון פשיעה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט הבוקר (שלישי) כי האחים יצחק ומאיר אברג'יל ושלושה מאנשיהם יוסגרו לארצות הברית. יצחק אברג'יל יוסגר בגין עבירות של רצח, סמים, איומים והלבנת הון. אחיו, מאיר, יוסגר בגין הלבנת הון, סחיטה ואיומים. כמו כן, שלושה אנשים נוספים יוסגרו לארה"ב: ישראל אוזיפה יוסגר בשל מעורבותו בפרשת הסמים, משה מלול בגין רצח וששון בראשי בשל עבירות של סחיטה, איומים והלבנת הון.

ישראל התנתה את ההסגרה לארה"ב בכך שלא יוטל עונש מוות, בנוסף, כתב השופט דוד חשין כי "המשיבים לא יוסגרו לארה"ב אלא לאחר שארה"ב תמסור לישראל התחייבות בכתב בהתאם, לפיה אם יורשעו המשיבים ויוטלו עליהם עונש מאסר, הם יועברו בחזרה לישראל לריצוי עונשם בה, אלא אם יוותרו על כך בכתב".

עורכי הדין המייצגים את האחים אברג'יל הודיעו כי יגישו ערעור לבית המשפט העליון נגד ההחלטה. עו"ד יניב שגב, המייצג את משה מלול הגיב כי "ההחלטה היא החלטה קשה, הנובעת בין היתר לאחר הסתמכות על עד שקרן (יוחאי מלול) שהוא בעל מניעים פסולים להפליל את מרשי".

שביעות רצון בפרקליטות

בפרקליטות המדינה הביעו שביעות רצון מהחלטת ההסגרה. עו"ד גלעד סממה מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות אמר כי "מדובר בהחלטה חשובה במלחמה הממושכת בארגוני הפשיעה". כתב האישום הינו פרי חקירה מקיפה שניהלו הרשויות בארצות הברית במשך כשש שנים. לפני כשנה ביקשה ארצות הברית מישראל את הסגרתם של החמישה, זאת בעקבות כתב אישום שהוגש נגדם חודש קודם לכן בארצות הברית. כחודשיים לאחר מכן, הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה להכריז על החמישה כברי הסגרה.

בבקשת הסגרתו של יצחק אברג'יל נכתב: "מחומר הראיות עולה בבירור כי יצחק אברג'יל עמד בראש פירמידת ארגוני פשיעה. למרות שמעשי העבירה אליהם מתייחסת בקשת ההסגרה בוצעו בפועל בעיקר על ידי אחרים (רובם כפופים ליצחק אברג'יל במסגרת ארגון הפשיעה שלו), חומר הראיות בתיק מלמד על כך שהוא בעצמו היה מעורב בשלבים מכריעים של העבירות, והוא היה בעל הסמכות כלפי יתר הנאשמים".

כדוגמה, מביאה הפרקליטות את פרשת רציחתו של סוחר הסמים סמי אטיאס, שהיה קשור לארגון של האחים אברג'יל. על פי העתירה ביקש משה מלול, אחד הנאשמים, לרצוח את אטיאס: "מלול פנה ליצחק אברג'יל על מנת לבקש את רשותו ואישורו לביצוע הרצח. אברג'יל נתן את רשותו ואף הציע עזרה". אחיו, של מלול, יוחאי הינו עד מרכזי בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully