וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על כל גירוש של מהגר יש קבלן שמתעשר"

אייל דץ ואור ברקת

18.7.2009 / 19:23

כאלף פליטים, מהגרי עבודה וישראלים הפגינו בגן לוינסקי בתל אביב נגד המשך מבצע גירוש המהגרים ומשפחותיהם המתנהל בימים אלה. "הגירוש מתבצע במקביל להבאת עובדים אחרים"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בהמשך להתנגדות ולמאבק הציבורי שמובילים ארגונים לזכויות אדם בישראל נגד המבצע שמנהלת רשות ההגירה כנגד עובדים זרים, התקיימה הערב (שבת) צעדת מחאה המונית. הצעדה החלה בשעה 18:00 כאשר כאלף מפגינים, ביניהם פליטים, עובדים זרים, ישראלים וחברי כנסת נאספו בשדרות רוטשילד פינת נחלת בנימין בתל אביב וצעדו לגינת לוינסקי הסמוכה לתחנה המרכזית הישנה בעיר שם נערכה עצרת מחאה. בין המפגינים היו משפחות וילדים רבים, הן של ישראלים והן של מהגרים.

בעצרת נאמו חברי הכנסת עפו אגברייה ודב חנין (חד"ש) וניצן הורוביץ (מרצ) הנואמים מתחו ביקורת חריפה על מדיניות ה"דלת המסתובבת". לדבריהם גירוש הפליטים והעובדים הזרים מתנהל במקביל לאישור הבאת עשרות אלפי עובדים זרים חדשים והורדת המס על הבאת עובדים זרים. חנין שב והזכיר בנאומו את זכויות העובדים הזרים וילדיהם להישאר בישראל ואת חובתה המוסרית של המדינה לדאוג לפליטים בתחומה. "תסתכלו עליהם ותראו אותנו", סיכם חנין את נאומו. המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתבו סיסמאות שונות כגון "על כל גירוש של מהגר יש קבלן שמתעשר" ו-"אל תשימו ילדים מאחורי הסורגים".

ביום שבת לפני כשבוע הפגינו מאות בגן לוינסקי במחאה על מבצע הגירוש. בין המפגינים היו גם ילדים רבים בנים ובנות לעובדים זרים. חנין השתתף גם אז בהפגנה ואמר: "גירוש הפליטים הוא בושה במדינה שהוקמה למען פליטים". חנין קרא לעצור את חוק ההסתננות המאיים בענישה קיצונית על פליטים ומי שמסייע להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully