וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרת ניסויים מוצלחת למערכת "כיפת ברזל"

יהושע בריינר

15.7.2009 / 20:01

התקדמות בפיתוח מערכת "כיפת ברזל" ליירוט רקטות קסאם. המערכת עברה בהצלחה ניסוי שדימה יירוט קסאם ובמערכת הביטחון מבטיחים: "כיפת ברזל" תושלם בזמן

מערכת הביטחון סיימה היום (רביעי) סדרת ניסויים מוצלחת למערכת "כיפת ברזל" שאמורה ליירט את רקטות הקסאם. ביומיים האחרונים יירטה המערכת מספר רקטות שדימו טילי קסאם בסדרת ניסויים בדרום הארץ. במערכת שולבו לראשונה מערכת מכ"ם תוצרת אלתא וכן מערכת שליטה ובקרה. כל המערכות פעלו כשורה ובמערכת הביטחון מעריכים כי ההתקדמות הרבה בבניית'כיפת ברזל תביא לכך שהצבתה תושלם בזמן.

על פי התכנון, מערכת ראשונה אמורה להיות מוצבת בשדרות במהלך 2010. המערכת תוצרת חברת רפאל אמורה לספק הגנה מפני ירי רקטות קצרות טווח החל מרדיוס של 4.5 ק"מ מרצועת עזה. את המערכת אמור לתפעל מערך כוחות הנ"מ, שחייליה כבר החלו בתפעול ראשוני ואף שולבו בניסויים שהתקיימו.

שר הביטחון אהוד ברק עודכן הערב על תוצאות הניסוי על ידי מנכ"ל משרד הביטחון פנחס בוכריס, "מערכת הגנה רב שכבתית הינה יעד אסטרטגי ולאומי למדינת ישראל. מערכת שכזאת תהווה שכבת הגנה מאיום הטילים, מקסאם ועד טילי קרקע קרקע, ותאפשר למערכת הביטחון וצה"ל למלא את חובתם העליונה - הגנה על אזרחי ישראל בצורה הטובה ביותר".

על אף ההצלחה, יש הטוענים כי עלות טיל יירוט, שעלותו מוערכת בין 20 ל-50 אלף שקל, יקרה מדי. במערכת הביטחון דוחים את הטענות ואומרים כי על אף העלויות, מחיר נפילת רקטה בשטחים מאוכלסים יהיה יקר הרבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully