וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד המדינה: יכולתם למנוע רצח בתנו

עדי שמחוביץ

14.7.2009 / 20:31

הוריה של מעיין ספיר בת ה-15, שנרצחה לפני 4 שנים בדרכה לקניון ברחובות, תובעים את המדינה, בטענה שהרוצח הקטין היה תחת השגחת רשויות הרווחה

לבית המשפט המחוזי מרכז בפתח תקווה הוגש היום (שלישי) כתב תביעה על ידי הוריה של מעיין ספיר בת ה-15 שנרצחה לפני כארבע שנים כשהיתה בדרכה לקניון ברחובות נגד רוצחה ונגד מדינת ישראל. ההורים מאשימים את המדינה בסדרה של מחדלים שהביאו לרצח בתם. הם דורשים פיצויים בסך של לפחות 2 וחצי מיליון שקלים.

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכי הדין אילן אמודאי, גלעד שר ונועה רואימי טוענים ההורים כי המדינה יכלה למנוע את רצח מעיין מאחר ו-"הכתובת היתה על הקיר". על פי כתב התביעה, הרוצח שהיה בזמן הרצח קטין בן 16, הוצא מאחריות הוריו בגיל 11 והועבר להשגחת רשויות הרווחה וטיפולן. מאז חלה הידרדרות מתמדת בהתנהגותו , הידרדרות שהובילה אותו לעבריינות ופשיעה אלימה.

הוריה של מעיין תובעים את המדינה על המחדלים שנעשו ואפשרו לרוצח לבצע את זממו. לטענתם, "הראיות שנאספו במהלך ההליך הפלילי חשפו רצף של כשלים אצל הנתבעת, שידעה כי הרוצח מסוכן ונוטה למעשים אלימים, והוא אף היה תחת השגחתה במעון סגור ונעול. ברם, על אף עברו וחרף ניסיון בריחה קבוצתי מן המעון, שהרוצח הנהיג כשבועיים בלבד לפני מעשי הזוועה שבגינם הורשע, הוא שוחרר ממנו לחופשה, בה קיפד את חייה של מעיין". נוסף על כך, נכתב בתביעה כי שעות ספורות לפני הרצח נתקלו שני שוטרים ברוצח כשהוא שיכור כלוט ולא טרחו לעכבו או לבדוק את זהותו.

ב 27 למאי 2005 בשעה שמונה בערב יצאה מעיין מבית אמה ברחובות לכיוון הקניון בעיר. כשעתיים לאחר מכן קיבלה המשטרה דיווח על מציאת גופה עירומה, אשר זוהתה מאוחר יותר כגופתה של מעיין. כמעט מיד נעצר הקטין וכבר למחרת שיחזר את הרצח. לאחר משפט שנערך כשנה וחצי הורשע באונס וברצח של מעיין ונידון למאסר עולם ועוד 15 שנה בכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully