וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חברתו הישראלית של מאיון בהריון"

איילה חננאל

14.7.2009 / 12:15

פרטים חדשים על מעצרו של המבוקש הניאו-נאצי מיקי מאיון ועל שהותו בארץ חושפים כי הצעיר ניהל חיים בת"א. כשסיפר לחברתו על עברו, החליטה להסגירו. היום יבקש להישאר בישראל

מיקי מאיון, חבר בארגון הגעזני ה"קו קלוקס קלאן", שנעצר אתמול בתל אביב על ידי יחידת "עוז", צפוי להתייצב היום (שלישי) לדיון בעניינו בבית הסוהר מעשיהו בו הוא מוחזק. מאיון יבקש בדיון שלא להסגיר אותו חזרה לארצות הברית. זאת, לאחר שהוא סיפר לאנשי יחידת "עוז" כי בחודשים האחרונים קיים קשר זוגי עם בחורה ישראלית, שאף נכנסה להריון ממנו. מאיון דורש להישאר בישראל ולקבל משמורת על הילד. עם זאת, קיים ספק גדול אם ביהמ"ש ייענה לבקשתו של הפושע המבוקש לאור העובדה כי היה חבר בארגון ניאו נאצי ונמצא ברשימת מאה המבוקשים בארצות הברית.

גורמים ממנהלת ההגירה, המקורבים לפרשה, סיפרו לוואלה! חדשות כי מיקי מאיון אינו חשוד בביצוע עבירות בעת שהותו בארץ ולכן, מעבר לעבירה של שהייה בלתי חוקית, לא היה מבוקש בישראל בשום צורה. "החקירה הייתה של האינטרפול וכאשר הגיע המידע אמש מיד בוצע המעצר על ידי יחידת עוז". עוד מספרים הגורמים כי "ככל הידוע לנו, לאחר שבת זוגו של מאיון גילתה לו את דבר הריונה, הוא רצה לחשוף בפניה את זהותו האמיתית וסיפר לה על עברו, אלא שאז, ככל הנראה, היא נתקפה היסטריה ובהלה, הודיעה לו כי בכוונתה להפיל את התינוק ויידעה את האינטרפול על דבר הימצאותו בארץ".

הצעירים בבר-הוסטל ה"סאבקוץ מילגה" בפלורנטין היו המומים אמש למשמע העובדה שהבחור שהגיע להוסטל רק שלשום וביקש ללון, הינו מבוקש ובכיר בארגון ניאו נאצי. במשטרה כינו את הדירה בה נתפס מיקי מאיון על ידי יחידת "עוז" כדירת מסתור, אך למעשה מאיון נתפס בהוסטל לתרמילאים יוצאי הודו ששמו "סאבקוץ מילגה", שהוקם לפני מספר שנים.

"מאיון עבד בשיפוצים"

רוב השוהים בהוסטל לא ידעו לספר הרבה על מאיון מאחר שהכירו אותו רק בעת שהותו בת היומיים בפלורנטין. רועי, תושב תל אביב בן 29, הוא שהביא את מאיון לסאבקוץ מילגה, והכיר את מאיון עוד מלפני כשנתיים. רועי היה חיוור כסיד כששמע על הפרשה ולא ידע אם לצחוק או לבכות. "אני לא מאמין, אני פשוט לא מאמין", הוא חזר ומלמל לעצמו, "הבן אדם הזה ישן אצלי בבית, הוא חבר, את בטוחה שזה הוא?" הוא שב ושאל. מדבריו של רועי לוואלה! חדשות מסתבר ש"מאיון נמצא כאן כבר לפחות שנתיים. הכרתי אותו דרך ידידה משותפת. הוא נראה כמו כל האמריקאים שמגיעים לפה מחו"ל. דרך אותה הידידה התחברנו ונהיינו חברים והכרתי לו עוד אנשים. גם הוא רכש לעצמו לא מעט חברים פה בעיר".

רועי מספר עוד כי "הוא היה עובד בעבודות מזדמנות שאת רובן סידרתי לו, כגון כל מיני עבודות מטבח ושיפוץ ובמשך כשנתיים הוא גר בהוסטל בבן יהודה, עד שלא היה לו יותר כסף והוא נאלץ לעזוב ולעבור לגור בהוסטל בפלורנטין".

בשלב זה נעצר רועי, הרים את הטלפון ודיבר בקצרה עם מי שהייתה בת זוגו של מאיון פה בארץ כבר מעל לחצי שנה. ישראלית שהכירה את מאיון דרך החברים שרכש פה בתל אביב. היא ביקשה שלא לצטט אותה, וסיפרה כי לא ידעה על עברה של חברה.

החברה הייתה נסערת ובכתה תוך כדי שסיפרה כי היא נושאת ברחמה את ילדו של מאיון, ממנו נכנסה להריון לפני כחודש. כעת היא שוקלת להפיל את הילד. רועי, שבעת מעצרו של מאיון אמש קיבל ממנו שיחת טלפון לה לא הספיק לענות, שמע מהאנשים בהוסטל כי מאיון נעצר בשל שהייה בלתי חוקית בארץ. רועי הגיע למקום על מנת לאסוף את חפציו של מאיון, מעט בגדים וכלי רחצה, כדי להביא לו לבית המעצר. אלא שאז גילה כי מאיון כלל לא נעצר על שהייה בלתי חוקית, אלא על היותו אחד ממאה המבוקשים ביותר בארצות הברית ובשל חברות בארגון ניאו נאצי.

"פגישה עם האבא"

"מצד אחד מדובר בבן אדם נעים, כזה שמתחבר עם כולם ועושה צחוקים ובגלל זה הוא גם באמת יצר לעצמו פה המון חברים. הרוב חשבו שהוא יהודי אמריקאי, כמו רבים אחרים שמגיעים פה לעיר ולנים בהוסטלים. בכלל, הוא לא נראה כמו טיפוס אלים וגם בכל התקופה שהכרתי אותו לא ראיתי אותו עושה משהו שירמז לי אפילו על כך שהוא פושע עד כדי כך גדול. רשימת מאה המבוקשים, אני פשוט לא מאמין. פתאום המון דברים מתחברים לי... אני לא יודע למה המשטרה חושבת שהוא בארץ רק שנה, הוא פה לפחות שנתיים, בעיקר בתל אביב והתגורר במקום אחד קבוע במשך תקופה ארוכה", סיפר רועי.

רועי מספר עוד כי אפילו פגש את אבא של מאיון. "הוא הגיע לכאן לביקור לפני חמישה חודשים לשבוע ימים, איש מבוגר ושמרן, לבוש חליפות כמרים. הם בילו פה שבוע והוא ישן בחדר שמאיון השכיר בהוסטל בבן יהודה. אני זוכר שבזמן שהוא היה פה שאלתי את מאיון על אבא שלו, מי הוא ומה הוא. הוא סיפר לי שאבא שלו הוא מטיף בכיר של הקהילה הנוצרית הימנית באמריקה. הוא הודה בפניי שיש מחזיק בדעות ימניות, הוא שנא שחורים, סינים, והיה מתבדח המון על כושים. אז לא ייחסתי לזה חשיבות רבה, חשבתי שהוא סתם אמריקאי דרומי טיפוסי. לא חסר יהודים אמריקאים ששונאים שחורים, לצערי. אבל זה מוזר לי, שהוא עד כדי כך גזעני כמו שאת מספרת, בכיר בקו קלוקס קלאן, ואני הייתי החבר הכי טוב של מאיון פה".

רועי, שנע בין כעס לבין רגשי הנאמנות לחבר שרכש, עוד ניסה לברר מה מצבו ומתי יוסגר. בהמשך ניסה גם לברר היכן הוא מוחזק, לשכור עו"ד שיעתור נגד הסגרתו, ולנסות להגיע לבקרו. לשאלת וואלה! חדשות למה הוא פועל למען מאיון, עכשיו כשהוא יודע את זהותו האמיתית, הוא השיב, "הייתי רוצה להאמין שהארץ שינתה אותו. אולי הוא עבר פה איזשהו תהליך. יש לו פה חברה בהריון שהוא אהב מאוד. בסופו של דבר הילד שאמור להיוולד לו בתקווה ולא תבחר להפיל, הינו חצי יהודי וישראלי. אולי אחרי שהוא הגיע לארץ ופגש את האנשים כאן, הוא שינה את דעותיו, לפחות כלפי יהודים. אנחנו היינו חברים וחברים טובים. בזה אני רוצה להאמין. הרי כל הסיפור הזה במילא מטורף יותר מסרט קולנוע - בעצם היה כזה סרט, "אמריקה איקס" ".

  • עוד באותו נושא:
  • ניאו נאצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully