וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההשעיה: ראש המכללה המשיך בתפקידו

נעמה טלמור

13.7.2009 / 19:22

פרופ' מיכאל שגיב, ראש מכללת "זינמן" לחינוך גופני במכון וינגייט, הושעה מתפקידו לשבועיים בשל הטרדת עובדת, אולם לוואלה! חדשות נודע כי הוא המשיך להגיע לעבודה

פרופ' מיכאל שגיב, ראש מכללת "זינמן" לחינוך גופני במכון וינגייט, שהורשע בעבירות משעת חמורות ובהפרת הוראות בחוק למניעת הטרדה מינית, הושעה בסוף השבוע מתפקידו. אולם לפי מידע שהגיע לוואלה! חדשות, המשיך פרופ' שגיב להגיע לעבודתו, כאילו לא הושעה מעולם.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה, כי "אנו רואים בחומרה את התנהגותו של פרופ' שגיב. יובהר כי נציבות שירות המדינה פתחה בחקירה בדבר התנהלות לכאורה בניגוד להחלטת המנכ"ל בדבר השעייתו. יודגש כי בהתאם להחלטת מועצת המנהלים מהיום (שני) פרופ' שגיב הורחק מהמכללה וסמכויותיו הועברו לסגנו". עוד הוסיפו במשרד כי יפעלו לאכיפת השעייתו של הפרופסור.

ביום שישי הודיע מנכ"ל משרד החינוך ד"ר שמשון שושני על השעייתו של פרופ' שגיב מתפקידו למשך 14 יום. "ברצוני להבהיר לך כי עם הרשעתך בדין בא מצב חדש לעניין המשך עבודתך כעובד מדינה המנהל מוסד חינוכי", כתב שושני במכתב לשגיב. עוד ציין מנכ"ל משרד החינוך, כי אין דין של מי שהוגש נגדו כתב אישום כדין מי שהורשע בעבירות חמורות, "ולפיכך נשקלה השעייתה הדחופה לאור המעשים החמורים בהם הורשעת. מעשים שיש בהם פגיעה קשה במשמעת שירות המדינה".

מהכרעת הדין של בית הדין למשמעת, שתוכנה הגיע לוואלה! חדשות, עולה כי לפני חמש שנים פנה שגיב למתלוננת, שעבדה במכון והיתה כפופה לו, השמיע באוזניה הערות אודות המראה החיצוני שלה והציע לה מספר פעמים לקיים עמו יחסי מין. בנוסף, הוא הבהיר - כך לפי התלונה - כי הוא מצפה ממנה למענה חיובי במהרה. לדברי המתלוננת, היא דחתה את ההצעה ואמרה לו שהיא נשואה. אף על פי כן, הוא המשיך להציע לה הצעות מיניות.

הפרופ' כפר בכל ההאשמות

שגיב כפר בהאשמות ובטענות נגדו וגרס כי תלונת האישה שקרית ושהיוזמה לה באה מטעמו של ראש מכון וינגייט, נוכח סכסוך שקיים בין המכון למכללה שבראשה הוא עומד. לדבריו, מטרת התלונה היא לסלק אותו מתפקידו.

בתום משפט שנערך בבית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה, שכלל מסכת של עדויות מטעם שני הצדדים, קבעו שלושת השופטים כי פרופ' שגיב עבר על שלוש עבירות בחוק שירות המדינה. בין השאר נקבע כי הוא התנהג באופן שפגע במשמעת שירות המדינה; לא קיים את המוטל עליו כעובד המדינה והתנהג התנהגות שאינה הולמת את תפקידו כעובד המדינה או באופן שעלול לפגוע בתדמיתו או בשמו הטוב של שירות המדינה.

עוד פסק בית הדין, כי שגיב הפר את ההוראות של מספר סעיפים בחוק למניעת הטרדה מינית, או במלים אחרות: הטריד לכאורה מינית. "בית הדין שוכנע לאחר עיון ושקילת עדויות התביעה", נאמר בהכרעת הדין, "ובראש ובראשונה ממידת התרשמותנו מעדות המתלוננת, ולאחר שקילת עדויות הנאשם ועדיו, כי לא באה אמת מפיו של הנאשם, וכי אותן הצעות לקיום קשר מיני ואמירות בעלות אופי מיני, אכן הוצעו למתלוננת בתחומי השונים של מכללת וינגייט". עוד נקבע, כי ביחסים בין השניים היה קיים "יסוד של ניצול מרות ופער כוח". לקראת סוף החודש ייערך דיון אודות אמצעי המשמעת שיינקטו נגד שגיב. ככל הידוע, עד כה לא הוגשה נגד שגיב תלונה במשטרה.

מלשכתו של פרופ' מיכאל שגיב נמסר בתגובה לוואלה! חדשות: "שאלת אמצעי המשמעת תלויה ועומדת וכן זכות פרופ' שגיב לערעור על קביעת בית הדין למשמעת, בפני היררכייה משפטית. לפיכך, בשלב זה פרופ' שגיב רואה עצמו מנוע מלהגיב לעצם ההחלטה ולעצם האישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully