וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו בתל אביב נגד גירוש הפליטים

אור ברקת

12.7.2009 / 0:11

מאות פליטים וישראלים הפגינו בגן לוינסקי בתל אביב, במחאה על מבצע גירוש הפליטים. ח”כ חנין: ”גירוש הפליטים הוא בושה במדינה שהוקמה למען פליטים”

אסור להשתמש

(צילום: רמי גודוביץ')

מאות אנשים התקבצו אמש (שבת) בגן לוינסקי בתל אביב, הסמוך לתחנה המרכזית, על מנת למחות על מבצע גירוש הפליטים, העובדים הזרים ומשפחותיהם המתנהל בימים אלה על ידי משטרת ההגירה.

רום לבקוביץ, פעיל במוקד לסיוע לעובדים זרים ואלעד שאול-זמיר סיפרו לוואלה! חדשות כי בין מאות המפגינים היו גם ילדים רבים הנמצאים בשורות הראשונות של ההפגנה במחאה יישום נוהל "חדרה-גדרה" ועל כוונת משטרת ההגירה לגרש גם משפחות עם ילדים.

"כולנו פליטים, די לגרוש"

לדברי לבקוביץ, כמחצית מהמפגינים מגיעים מקהילות העובדים והפליטים ואילו החצי השני מורכב מתומכים אזרחי ישראל. המפגינים נושאים שלטים עליהם כתוב: "מדינת היהודים, השכחת?", "כולנו פליטים, די לגרוש", "אין ילד לא חוקי", "אל תשימו אותנו בכלא", "HELP".

ח"כ ד"ר דב חנין (חד"ש), שהשתתף בהפגנה, אמר כי "גירוש הפליטים הוא בושה במדינה שהוקמה למען פליטים". הוא קרא לעצור מיד את גירוש הילדים והפליטים. וכן לעצור את חוק ההסתננות המאיים בענישה קיצונית על פליטים ומי שמסייע להם.

מבצע הגירוש עורר גם סערה ציבורית וסערה בכנסת. במסגרת דיון בוועדה לזכויות הילד העידו הגורמים המקצועיים שהם אינם ערוכים להתמודד עם המבצע. "שירות בתי הסוהר ערוך להתמודד עם מקרים סוציאליים. אך לא להתמודד עם מקרים כאלו", אמרה תת גונדר דבי שגיא. בתגובה לכך אמר חנין כי "מדינת ישראל צריכה להודות לארגונים לסיוע לעובדים הזרים שמצילים אותה מפשיטת רגל מוסרית. הבעיה היא לא העובדים הזרים אלא מייבאי העובדים שמביאים לכאן עובדים בלי לדאוג לתנאים שלהם ולמעמדם, בהם מנהלת ההגירה צריכה לטפל".

  • עוד באותו נושא:
  • פליטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully