וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר סיעת מרצ: "ממשלת נתניהו - חמאס חברתי"

3.7.2009 / 18:10

חבר הכנסת אילן גילאון תקף בחריפות את הממשלה בעקבות העלייה במחירי הלחם והמים. "צריך להציל את המדינה ממכירת חיסול לטייקונים"

"ממשלת נתניהו היא חמאס חברתי, שמפורר כל רקמה של סולידריות חברתית". כך האשים אחר הצהריים (שישי) יו"ר סיעת מרצ, חבר הכנסת אילן גילאון, בעקבות העלאת שיעור המע"מ וההתייקרות שחלה בעקבותיו במחירי הלחם, המים והדלק.

במפגש עם פעילים בכפר סבא קרא גילאון להקמת גוש סוציאל דמוקרטי רחב, במטרה "להחזיר את הבעלות על מדינת ישראל לאזרחיה". לדבריו, "צריך להציל את המדינה ממכירת חיסול לטייקונים".

בתוך כך, שר האוצר לשעבר, חבר הכנסת מאיר שטרית (קדימה), מתח ביקורת חריפה על התוכנית הכלכלית של האוצר. בראיון לוואלה! חדשות אמר שטרית: ""אני לא מסוגל להבין את הראש. נתניהו ושטייניץ מורידים מסים ישירים, אבל באותו זמן מעלים מסים אחרים. מפחיתים מס הכנסה ליחידים ולחברות, דבר שיעלה לקופת המדינה 70 מיליארד שקל, מתוכם 50 מיליארד למס ליחידים, בעוד שההכנסות מהעלאת המע"מ יהיו 18 מיליארד שקל בלבד".

לדבריו, "הנהנים מכך יהיו מי שמרוויח למעלה מ- 8,000 שקל שזה יותר מהשכר הממוצע במשק. כמה מגיעים לשכר הזה? 70 אחוז לא מגיעים לכך. אלו שמרוויחים מעל 34 אלף שקל יקבלו הטבות מס בשווי אלפי שקלים. אין כלכלן רציני בעולם שיגיד שהפחתת המיסים תביא לצמיחה. מאותן סיבות התנגדתי להפחתת המסים בשנת 2005, ואז הפחתת המסים עוד היתה הגיונית משום שהיתה צמיחה במשק. היום ממילא יש ירידה דרסטית בהכנסות ממסים".

עוד אמר שטרית, "ישראל נמצאת בעשירייה הראשונה במסים העקיפים הגבוהים ובעשירייה הראשונה במסים הישירים הנמוכים, אז צריך להפחית מסים עקיפים. אמרתי גם בוועדת הכספים שבמידה שהקואליציה תסיר את הפחתות המסים ותעצור את העלאת המע"מ, אנחנו נסיר את ההסתייגויות שלנו לתקציב. העלאת המע"מ גם מפחיתה את הצריכה במשק. זה אכזרי חברתי ולא נכון כלכלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully