וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלילה: אם שותים - נוסעים באוטובוס

אופק עיני

1.7.2009 / 11:01

משרד התחבורה יחל להפעיל הלילה קווים מיוחדים להסעת בליינים אל מקומות הבילוי ובחזרה. "כבר ניסינו את הרעיון בירושלים, והוא נחל הצלחה אדירה"

משרד התחבורה יחל להפעיל הלילה בחצות (רביעי) 21 קווים מיוחדים שיסיעו עשרות אלפי בליינים מעשרים וחמש ערים ברחבי הארץ אל מוקדי הבילוי בחיפה, תל אביב ובירושלים, ובחזרה הביתה עד השעה 03:30 לפנות בוקר. הנסיעה הלילית תהיה בתעריף נסיעה רגילה בתחבורה הציבורית, והאוטובוסים ייצאו אל מרכזי הערים ומהם בתדירות של פעם בחצי שעה.

טליה גורן ממטה קווי הלילה סיפרה לוואלה! חדשות, כי מדובר ביוזמה של משרד התחבורה, שנרתמו אליה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומפעילי האוטובוסים. גורן הבהירה, כי מדובר למעשה בפעם הראשונה בה משתתפות ארבע חברות אוטובוסים פעולה למען הפרויקט. גורן סיפרה כיצד נוצר הרעיון של קווי הלילה. "בחור צעיר בשם דרור גנון, סגן מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה היה בביקור לונדון", אמרה. "הוא יצא לבלות בערב וראה אוטובוס מלא בצעירים רוקדים ושמחים. כשניסה לבדוק במה מדובר, התברר שמדובר בקווי לילה שמסיעים בליינים. גנון החליט שחייבים ליישם את הרעיון בארץ והעלה אותו לפני שלוש שנים כפיילוט בירושלים. הרעיון נחל הצלחה אדירה".

גורן הוסיפה, כי "שנה לאחר מכן הגיעו קווי הלילה לחיפה ולקריות ונפתח קו נוסף בירושלים. גם שם הקווים נחלו הצלחה". גורן תיארה את מימדי ההצלחה ואמרה כי "בשנה שעברה נסעו בקווי הלילה משהו כמו 250,000 נוסעים. שר התחבורה החליט שהגיע הזמן להביא את זה גם לגוש דן. נוצר קשר עם מפעילי האוטובוסים כדי לוודא שהם בעניין ועם העיריות שקיבלו את ההצעה גם כן בשמחה". כעת, הבהירה גורן, ישתתפו בפרויקט באזור גוש דן בלבד 15 עיריות, 4 מפעילי אוטובוסים, וצפויים לנסוע בו 400,000 בני נוער פוטנציאליים. "בינתיים התגובות לקמפיין מדהימות. אנשים מתקשרים ורוצים לדעת מתי מתחיל ואיפה", סיפרה גורן.

לדברי גורן, "כדי לתת מידע שיוכל לספק את כולם הקמנו אתר אינטרנט שכולל בתוכו את כל הפרטים לכל היישובים בכל הארץ. יוצאים היום לדרך". גורן הבהירה כי השירות אינו לימי הקיץ בלבד ואמרה כי "השירות יפעל כל לילה בקיץ ובמשך השנה יפעל בסופי שבוע - בחמישי ובמוצאי שבת, בחגים ובחול המועד".

גורן גם הסבירה כי "הקווים יפעלו עד השעה 3:30 בלילה, וזאת מתוך למידה מניסיון. בעבר הקווים פעלו עד 3, ולאחר מכן הוארכו עד 3 וחצי בגלל הביקוש. באשדוד השירות כבר עכשיו הוא עד 4 בבוקר. אם יהיה צורך להאריך את השירות, אנחנו מוכנים לבדוק אותו, לשנות ולבצע. לצורך כך, בתחילת השירות יפעלו על הקווים מפקחים מטעם משרד התחבורה ויוודאו שהכל מתנהל כשורה, ויקבלו פידבק מהנוסעים". גורן גם הציעה פתרון אפשרי לאלו שקווי הלילה לא מגיעים בדיוק עד מקום הבילוי בו ברצונם לבלות את הלילה. "אפשר לנסוע עם קו הלילה חצי דרך או יותר ומשם לקחת מונית ולהוזיל את העלות באופן ניכר", היא אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully