וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם הומואים יצעדו בי-ם, נצעד בעיר ערבית"

פנחס וולף

22.6.2009 / 10:03

פעילי ימין קיצוני, בהם ח"כ בן ארי, מבקשים לצעוד במרכז עיר ערבית, במחאה על מצעד הגאווה שיתקיים במרכז ירושלים

גאווה בימין הקיצוני: ח"כ מיכאל בן ארי ופעילי הימין ברוך מרזל ואיתמר בן גביר דורשים מבית המשפט לאפשר להם לצעוד בעיר ערבית, בתגובה למצעד הגאווה שיתקיים בירושלים. בעבר אושר לפעילי ימין לצעוד בעיר ערבית במחאה על המצעד שנערך בבירה.

אלא שהפעם יש שינוי מהותי: בעקבות הכוונה לקיים את מצעד הגאווה השנה במרכז ירושלים, פעילי הימין מתכוונים לדרוש לקיים מצעד עם דגלי ישראל במרכזי ערים ערביות, ולא להסתפק רק בשוליים. אנשי הימין ידרשו לצעוד בין היתר בסכנין, בטייבה, בכפר לקייה, בנצרת, בערערה, בבקא אל ערביה ובמושר ייפה.

המטרה המוצהרת של צעדות הימין המתוכננות היא "להביא לסדר היום הציבורי את המדיניות הצבועה של 'אבירי דמוקרטיה שונים' ועמדתם כי באשר לאנשי הבית הפתוח ומצעדם המתועב מותר להם לצעוד בשם חופש הביטוי שכולל בתוכו גם את הזכות לקומם ולהרגיז, בעוד שבאשר למצעד באום אל פאחם הם שפכו קיתונות של בוז וטענו כי מדובר בפרובוקציה".

הפעילים ציינו כי על פי תקדים "בג"ץ אום אל פאחם", יש לאפשר את אותן זכויות לקהלים שונים. לטענתם, "ב'בג"ץ אום אל פאחם' נימק בית המשפט העליון את החלטתו לקיים את המצעד במסלול שלא יעבור במרכז העיר בעובדה כי 'גם צעדות הבית הפתוח לא עברו במרכזה של ירושלים אלא רק בצדדים'. אלא שהתקדים השנה יאפשר לנו לצעוד במרכזי הערים תוך שמירת העקרון שאם לאנשי הבית הפתוח מותר אז גם לנו מותר".

מבחינת אנשי הימין כל תשובה של בג"ץ תיחשב לניצחון. "אם בג"ץ יקבל את התוואי המוצע והצעדה תצעד במרכזי הערים תהיה כאן השוואת זכויות לגיטימיות", הם אמרו. "במידה ששופטי בג"ץ יסרבו לאפשר את התוואי המוצע הרי שיהיה כאן מסר שבית המשפט העליון בישראל מנהיג איפה ואיפה ומה שמותר לאנשי הבית הפתוח אסור לאנשי ימין".

מלבד הדרישה לצעוד במרכזי ערים ערביות, פעילי הימין מתכוונים לפתוח גם בצעדי מחאה. בין היתר יתקיימו משמרות מחאה מול משרדי הבית הפתוח בירושלים ותתקיים הפגנה נגדית ביום מצעד הגאווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully