וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפעת החזירים הגיעה לצה"ל: 18 חיילים נדבקו

יהושע בריינר

16.6.2009 / 19:13

כמה ממבקרי פרויקט "תגלית" שטיילו בארץ יחד עם חיילי צה"ל התבררו כחולים בשפעת החזירים. 18 חיילים נדבקו - מצבם קל

שפעת החזירים הגיעה לצה"ל. 18 חיילים ששהו בשבוע שעבר ביחד עם יהודים מארה"ב שהגיעו לארץ במסגרת פרויקט "תגלית" נדבקו בשפעת החזירים. כל החיילים טופלו ושוחררו ומצבם מוגדר טוב.

האירוע התרחש בשבוע שעבר כאשר במהלך אירוע של "'תגלית" התגלה כי חלק מהצעירים היהודים שהגיעו לארץ חולים במחלה. התיירים הסתובבו במשך ימים ארוכים עם החיילים באוטובוסים ברחבי הארץ. עם היוודע דבר המחלה פונו החיילים לבתי החולים, שם קיבלו טיפול רפואי. מצב כל ה-18 מוגדר כיום קל והם שוחררו לבתיהם ובצה"ל הורו להם שלא לשוב לבסיסים עד לחלוף התקופה בה הם עלולים לפתח את המחלה.

מצה"ל נמסר כי גורמי בריאות הצבא ממשיכים לנהל מעקב צמוד אחרי החיילים שלקו במחלה, וכן בוצעה בדיקה רפואית מקיפה במסגרתה אותרו כלל החיילים שהיו במגע הדוק עם החולים בקבוצה. יתר החיילים שהיו במגע עם התיירים הונחו לדווח מיידית לגורמי הרפואה במידה ויופיעו אצלם תסמיני המחלה. "חיל הרפואה ערוך לאיתור כל מקרה החשוד כשפעת החזירים", נמסר מדובר צה"ל, "בכל מקרה של חשד, ענף בריאות הצבא מעורב באופן מיידי ומבוצעת חקירה מעמיקה לאיתור המגעים המשמעותיים להדבקה, כפי שהיה במקרה הנוכחי. חיל הרפואה פועל בהתאם להנחיות בתחום ושותף לצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות ובקבלת החלטות ברמה הלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully