וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מנע מפלסטינים להגיע לשדותיהם

אור ברקת ויהושע בריינר

13.6.2009 / 10:42

המתנחלים מנעו מפלסטינים ופעילי שמאל להגיע לשדות הכפר ספא. 3 פעילי שמאל נעצרו. צה"ל: "הם תקפו חייל מג"ב"

מערכת וואלה!

(צילום: ישראל פוטרמן)

פלסטינים ופעילי שמאל ניסו להגיע הבוקר (שבת) לשדות הכפר הנמצאים בין ספא להתנחלות בת עין אך נתקלו בהתנגדות של מתנחלים תושבי בת עין. חיילי צה"ל שהגיעו למקום הכריזו על השטח כשטח צבאי סגור ועצרו 3 מפעילי השמאל.

פעיל שמאל שנוכח במקום סיפר לוואלה! חדשות כי בזמן שחבריו והפלסטינים הגיעו לשדה נמצאו כבר במקום המתנחלים וחיילי צה"ל. "כשהגענו החיילים אמרו לנו שהשטח הוכרז כשטח צבאי ועלינו לעזוב את המקום, למתנחלים לעומת זאת הם לא אמרו כך". לדברי הפעיל בשלב זה התחילו המתנחלים לאיים כי ישרפו את השדות והחלו ליידות אבנים לכיוון הפלסטינים ופעילי השמאל. "החיילים לא מנעו זאת מהם ורק ביקשו מהמתנחלים בנימוס להפסיק לזרוק אבנים". עוד סיפר הפעיל כי באותו זמן החלו הפלסטינים והפעילים להתפנות וכבר היו בדרכם בחזרה לכפר כשלפתע עצרו החיילים שלושה פעילים.

לדברי הפעילים והפלסטינים, בשבועות האחרונים צה"ל לא מאפשר גישה של החקלאים במקום לאדמותיהם. זאת בניגוד לפסיקת בג"ץ שקבע כי אין למנוע מחקלאים פלסטינים להגיע לאדמותיהם בתואנה של שטח צבאי סגור.

מצה"ל נמסר בתגובה כי סמוך לשעות הבוקר הגיעו 30 פעילי שמאל לגבעת המוכתר סמוך להתנחלות בת עין בגוש עציון. למקום הגיעו מתנחלים והחלו עימותים בין הצדדים. כוח צה"ל שהגיע למקום הציג בפני כל הנוכחים צו שטח צבאי סגור. המתנחלים התפזרו לבתיהם ופעילי השמאל נשארו במקום ויצרו פרובוקציות. שלושה מהם נעצרו לאחר שתקפו שוטר מג"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully